Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ansluta Xbox 360 till imac intel

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-09 13:01

Jag får det inte att funka. Imacen är ansluten till internet via bredbandbolaget modem som sen har kabel till en Airport Express som delar ut trådlöst till imacen.

Visst borde det funka som jag gjort, att dra en sladd från imacen ethernet pot till xboxen och på så vis kunna ansluta xboxen till nätet?

Jag har kryssat i internet-delning via airport och den verkar skapa en ip-adress osv, men xboxen strejkar när det kommer till att hitta ip:n.

Vad gör jag för fel, jag har läst på ett par ställen att detta ska funka.
Jag kör Leopard 10.5.2

Otroligt tacksam för tips!

Om du tänkt koppla ihop din xbox 360 och mac så lär det nog inte funka det sättet du gjort det på. 360'n har inte stöd för OS X så du behöver något program eller liknande för streaming eller vad du ska göra. Själv använder jag Connect 360 till min iMac. Nog bästa alternativet för dig med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-09 13:29

Ok. Alltså det enda jag vill kunna göra är att kunna köra "xbox live", inget annat som att streama musik, film osv.

Jag har dessutom laddat ner Connect360 och när jag klickar på "starta" står den ibland och tuggar utan att nåt händer och ibland får jag meddelandet :

"A required port appears to be in use, please free ports 1900 and/or 9335 if you wish to use Connect360."

Men behövs det här programmet för att köra enbart xbox live?

Nej, Connect 360 har inget med det du försöker åstadkomma att göra, utan är precis som du skriver bara till för att strömma media från Macen till 360.

Kan du ge lite mer detaljer om vad du får för IP eller felmeddelande på Xboxet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-09 13:47

Alltså det skumma är att det funkar med min Sqeezebox, som är ansluten trådlöst, sär jag aktiverar "bridge-läget" i den. Anledningen till att jag inte vill köra så är att den är opålitlig, och droppar ur ibland. Därför ville jag dra kabel från imacen direkt för att förhoppningsvis få en stadigare uppkoppling till xboxen.

Problemet är att den inte får nån ip-adress när jag försöker ansluta xboxen till imacen, i testet som görs på xboxen kommer man inte längre än så. Det står bara "failed" på obtaining ip-adress.

Det verkar vara problem om man använder DHCP (dynamiskt tilldelade IP-adresser). Alternativen är att antingen ställa in nätverket att använda statiska eller att prova följande inställningar:

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20071223001432304

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-09 15:00

Tack för tipset! Ska pröva, återkommer med resultat!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-09 15:05

Nu verkar det funka! Tack för hjälpen. Den där sidan var ju guld!

Aha sorry, måste missuppfattat det

1
Bevaka tråden