Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Go oldschool - Make it retro

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-09 11:23

Ge din Mac den där retrokänslan genom att ändra färgen på äpplet på baksidan av skärmen. Jag såg lite bilder på Macar med Apples underbara regnbågslogga istället för det vanliga vita äpplet och tyckte det var hur snyggt som helst. Efter lite googlande hittade jag sidan som säljer dessa inlägg som man lägger mellan skärmen och höljet på den.

Sidan är http://www.icolours.ca/ och jag kan varmt rekommendera den. Man kan välja mellan massor av olika färger men det var just regnbågen som fick mig att beställa. Betalade 60 kr för tre inlägg inklusive frakt ifrån Kanada vilket är rena kapet om man ser till resultatet. Frakten tog dessutom bara en vecka. Finns guider på hur du installlerar dem på alla versioner förutom Airen.

Min installation blev dock inte fullt så enkel som jag trodde. Det absolut svåraste var att få loss de två skruvarna på skärmens nederkant men efter ett sammanbrott eller två lyckades jag få loss dem sen så var det inga problem alls. Att hitta rätt skruvmejsel för jobbet är alltså väldigt viktigt. Men ta det bara lugnt så ska det nog få bra:)

Det var ett litet tips ifrån mig på hur man kan göra sin Mac hur cool som helst. Blickarna kommer ju helt klart dras till den regnbågsfärgade loggan. In och beställ nu i och posta era bidrag sen!

Go nuts and be handy:D

Ja, jag har funderat på att göra något liknande ett tag. Har sett en del guider på hur man gör egna inlägg, men inget ställe där man kan köpa färdiga. Ska kolla in det, och eventuellt så drar jag iväg en beställning.

Det verkar inte så kul att göra på en MacBook... Verkar svårt

Jag skiter helt enkelt i det! Men det är coolt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-09 11:51

Ja, det är verkligen regnbågsloggan man kör på om någon. Galna killar det finns som väljer kanadensiska flaggan ...
Snyggt resultat! Hur blir det i mörker när den är igång? Såg inte några bilder på det på sidan.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-09 11:53

Snyggt helt enkelt:p

Ursprungligen av Laleh:

Snyggt helt enkelt:p

Mmm... Flott! Finns det till Pismo (så man kan få ett uppochnervänt lysande färgäpple)?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-05-04 20:29
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Mmm... Flott! Finns det till Pismo (så man kan få ett uppochnervänt lysande färgäpple)?

Ingen aning tyvärr

inte nytt...

Det här är ett gammalt trick som började med Lombard och Pismos.
Min frus PowerBook Alu har haft ett blått äpple länge...

Här är ett exempel: http://www.applefritter.com/node/577

Menade inte att detta tips inte var uppskattat, bara att det folk
ibland tror är nytt har ofta funnits länge.

Ett bra exempel är hur alla dessa PC användare skryter om hur
bra Vista är (jo, det finns sådana människor!) och hur de har
saker som heter Gadgets och en massa annat.

Jo visst...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-09 15:42
Ursprungligen av SkrotNisse:

Menade inte att detta tips inte var uppskattat, bara att det folk ibland tror är nytt har ofta funnits länge.

För mig är det relativt nytt faktiskt men jag vet att det har funnits i några år nu. Ville bara uppmärksamma andra om denna fantastiska produkt:p

Ursprungligen av Laleh:

För mig är det relativt nytt faktiskt men jag vet att det har funnits i några år nu. Ville bara uppmärksamma andra om denna fantastiska produkt:p

Det var inte kritik (ALLS!) ville bara visa att denna typ av modifiering funnits länge.

Det är mycket här i livet man tror är nytt bara för att folk säljer konceptet som om det vore nytt, men så är inte alltid fallet...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-04-09 15:58

Borde man inte kunna sätta ett litet klistermärke på utsidan?
Som passar i form till äpplet på framsidan.

Ursprungligen av Creops:

Borde man inte kunna sätta ett litet klistermärke på utsidan?
Som passar i form till äpplet på framsidan.

Aaa, om man är Micro$oft...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-09 21:06
Ursprungligen av Creops:

Borde man inte kunna sätta ett litet klistermärke på utsidan?
Som passar i form till äpplet på framsidan.

Känner du inte fuskvibrationerna i din kommentar?

Den här var ju oerhört snygg!
Synd bara att någon hann före...

(Varför visas inte bilden i forumet?)

jag visste att jag hade sätt det där förut.

http://www.instructables.com/id/Modded-MacBook/

Bitchin'

...snyggaste loggan är ju regnbågsloggan...

Den jag har tatuerad på amen .......ptfffft!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-10 21:32
Ursprungligen av Goflorp:

...snyggaste loggan är ju regnbågsloggan...

Den jag har tatuerad på amen .......ptfffft!

Riktig fantast med andra ord

Ursprungligen av Goflorp:

...snyggaste loggan är ju regnbågsloggan...

Den jag har tatuerad på amen .......ptfffft!

Det var ingen dum idé faktiskt! Kanske man kan ge sig själv i 30-årspresent? Ärligt.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-11 15:29

Jisses så vackert
Anatar att jag sätter garantin på spel om jag applicerar detta på min nya 6 månader gamla mbp?

Ursprungligen av Goflorp:

...snyggaste loggan är ju regnbågsloggan...

Den jag har tatuerad på amen .......ptfffft!

pics or it didn´t happen...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-11 15:38
Ursprungligen av PutteSWE:

Anatar att jag sätter garantin på spel om jag applicerar detta på min nya 6 månader gamla mbp?

I praktiken ja, men om du får några problem senare med din dator så kan du ju bara ta bort den. Tvivlar starkt på att Apple ser att man varit inne och pillat i skärmen...

Ursprungligen av PutteSWE:

pics or it didn´t happen...

Upp till bevis:p

Ursprungligen av Goflorp:

...snyggaste loggan är ju regnbågsloggan...

Den jag har tatuerad på amen .......ptfffft!

Väntar fortfarande på beviset...

Retro... tatueringar

Jag har själv funderat på ett Apple som jag skulle kunna lägga till mina American underground comic tatueringar, men eftersom regnbågsloggan representerad Scully/Amelio eran för mej så känns det lite fel, och med den nya så känns det också snett eftersom man inte kan stå för det Apple gör i framtiden...

Sen vet jag att det blir en j*vla massa gay referenser (från de som inte vet eller bara vill retas, Windoze användare)

Nä, det enda brand name jag skulle kunna ha är Pontiac's gamla logga (indian).

Min nästa tatuering är bokad (maj) och då blir det en svensk klassisk teknad figur (ej serie), no points for guessing who...
SN

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-04-11 16:48

snygg detalj!

synd att man sitter med en MacBook där installations processen beskrivs som "Extremely Difficult"

Äh, verkar inte allt för svårt - gäller ju bara att vara någorlunda händig!

Tror att jag ska dra iväg en beställning senare i månaden så får vi se ifall jag lyckas. Lovar att posta bilder på hela processen oavsett hur det går.

Har ju ändå ingen garanti, så...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-12 14:15
Ursprungligen av ztaafen:

Äh, verkar inte allt för svårt - gäller ju bara att vara någorlunda händig!

Helt rätt. Följer man instruktionerna så är det nemas problemas. Ser fram emot resultatet

Sådär. Har precis skickat iväg en beställning på ett inlägg.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-04-24 21:26
Ursprungligen av ztaafen:

Sådär. Har precis skickat iväg en beställning på ett inlägg.

Sweeet, skriv när du har lagt in inlägget!
Vill höra vad som vara svårast osv.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-04-24 21:45

Någon här som testat detta på en MB? Hade varit fint att få lite tips och trix.

Edit: Va fan, 60 kronor. Det kan det vara värt. Får se hur det går med monteringen sen:)

Senast redigerat 2008-04-24 22:07
Ursprungligen av heinz_p:

Någon här som testat detta på en MB? Hade varit fint att få lite tips och trix.

Kommer att lägga ut en liten guide när jag har fått mitt inlägg. Oavsett slutresultatet.

Bevaka tråden