Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blueray från MacBook Pro till Lcd-tv?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er har nu efter mycket funderande beslutat att gå över till Mac.Har tänkt köpa en Mac Book Pro och undrar nu om det går att se en HD film typ BlueRay format via DVI på en platt TV.Har en 40" Samsung,,klarar MBP det???/Peter

  • Medlem
  • 2008-04-08 22:41

Har du kollat specarna på en MBP? Jag tror inte att den har Blueray?

Nope, ingen mac har bluray.

Om du däremot har skaffat dig en bluray-spelare behöver du bara en kabel från din Macbook pros DVI-port till din TV. Antar att det är en DVI->HDMI du ska ha, för samsung brukar inte ha DVI-portar om jag minns rätt.

Sen får du fixa ljudet på något sätt.

Nä jag menar att spela upp en filmfil direkt från hårddisken t.ex med vlc eller media player classic ,(en mkv fil) har en hel drös på min gamla pc nu som jag ska föra över till macen..

Ursprungligen av peter85:

Nä jag menar att spela upp en filmfil direkt från hårddisken (en mkv fil) har en hel drös på min gamla pc nu som jag ska föra över till macen..

Oki då har jag svårt att se var bluray kommer in i bilden, men okejdå.

Är det H264-kodning? Min Macbook (svart) klarar av 1080p i 15Mbps lätt. Fast då på intern skärm. Kan dock inte tänka mig att MBP med dess kraftiga grafik säger ifrån ens på en extern skärm.

Ok får hoppas det fungerar då ska bli kanon kul med en nya macen helt suverän maskin....

ja det är H264 det står så här i filmfilmen t.ex. "The Brave One 2007 720p.BlueRay x264"

1
Bevaka tråden