Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Liten lätt laptop

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad tror ni om den här lilla HPn? 1,6 GHz VIA-processor, upp till 2 GB 667 MHz DDR2-minne, Gigabit Ethernet, SD-plats, ExpressCard-plats, WXGA-skärm, inbyggd kamera och stöd för trådlösa nätverk. Väger 1,27 kilo. Pris från 500 dollar. Mindre, lättare och billigare än en Air.

http://www.reghardware.co.uk/2008/04/08/hp_launches_eee_rival/

Senast redigerat 2008-04-10 19:27

Går det att köra Mac OS X 10.5 på den?
Om inte så är det ingenting att ha!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-08 21:09

går på linux va, liten var den i alla fall

Den trackpaden såg inte rolig ut. Kanske med ubuntu på, inte med Vista.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-04-08 21:13

Näe, jag håller mig till min Eee PC...i helgen ska den moddas med pekskärm...:)

En HP var min första "förälskelse" som jag hade mycket skoj med. Fast Air är som en tunn ballerina bredvid den lilla men kompakta datorn. Bra pris men det hjälper inte. Om du väntar 1-2 år så kommer nog en MacMini.

Ytterligare en som tror att mer bokstavsförkortningar automatiskt betyder bättre.
Säger som Mats ovan, kör den Leopard lagligt, annars får det va.

Ursprungligen av Goflorp:

Ytterligare en som tror att mer bokstavsförkortningar automatiskt betyder bättre.

Den är nog inte bättre på allt. Bland annat är en Air kraftfullare, har bättre grafik och har DVI. Om man har behov av en större skärm är Air också bättre. Men om man behöver en väldigt liten bärbar dator är den nog inte helt fel. Det som eventuellt kan bli problem är om den har dålig batteritid och har en fläkt som den använder titt som tätt.

Ursprungligen av lasselu:

Näe, jag håller mig till min Eee PC...i helgen ska den moddas med pekskärm...:)

Jag tycker nog också bättre om Eee PC, men det är möjligt att den här gör sig bättre i verkligheten än på bild. Jag var själv väldigt tveksam till Eee PC innan jag provade att använda en.

Ursprungligen av henkebarn:

Pytteskärm. Hade jag inte uppskattat.

Inte du kanske, men jag gör det. Jag skulle verkligen behöva en bärbar dator med liten skärm, där min nuvarande iBook med 12 tum är i största laget.

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2008-04-08 22:43

Har kanske inte med saken att göra .. Men FUL är den....

Pytteskärm. Hade jag inte uppskattat.

Menade MacMicro.....Mini finns ju redan.

1
Bevaka tråden