Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Matlab 7.4 HJÄLP!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla mac gurus!!

Behöver desperat hjälp!! Har installerat Matlab 7.4(2007a) jag har oxå installerat x11.
Men det startar inte x11 startar, sen stutsar matlab ikonen sen försvinner den bara...
har försökt att installera om, men det hjälper inte.....

Någon som haft samma problem, och lyckats lösa det??

Hoppas verkligen att någon lyckats!! behöver det för skolan.

Kanske ska nämna att det e ny macbook(intel)

//N

lite gammal tråd. men jag har också detta problem.
Finns info om att det är problem med leopard och matlab samt att man ska testa att starta med -nojvm och då har en del fått det att funka. funkar inte för mig än

Jag vet inte om jag kan hjälpa på annat sätt än att inge hopp. Jag installerade Matlab 2007a under tiger på en MBP. Efter en enkel uppdatering till Leopard fungerar det fortfarande. Använder Apples X11.

Jag hade samma problem när jag skulle köra matlab i Tiger på min powerbook, PPC dock.. Minns inte vilken version av Matlab det var, men lösningen var i alla fall att installera en annan version av X11. Alltså fortfarande Apples, men en nyare version än den som följde med i Tiger. Minns inte vilken version det var, men tror jag löste det genom att söka i forumen på Mathworks supportsidor.

1
Bevaka tråden