Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svensk Skype blir holländskt

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har laddat ner Skype från den svenska sidan, med val Sverige, men får programmet i holländsk version. Kan någon tipsa om hur jag får fram den svenska?
http://www.skype.com/intl/sv/welcomeback/
Ås

Du har övriga systemet på svenska eller?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-08 00:25

Laddade ner och såg att det saknas .lproj-mapp för svenska. Å det har ju inte min äldre version av Skype heller ... alltså är inte programmet översatt!

Däremot kan du under Systeminställningar > Internationellt ändra i vilken prioriteringsordning tillgängliga språk i ett program skall användas, om du drar ner "Nederlands" så det ligger under "English" får du det på engelska, om du föredrar det.

Antagligen är Skype på svenska på väg? mellan version 2.6.0.184 och nuvarande 2.7.0.257 så har tex norska tillkommit!

Tack för svar. Det låter logiskt. Har f ö Skype fö PC med en svensk version därför tog jag det som naturligt att även få macversionen på svenska.

Skall göra prioinställningarna som du rekommenderar.
ÅS

Allt löste sig IngoX.
Efter prio-ändring fick jag programmet på engelska - perfekt. Nu får jag förklaringen till varför jag fått vissa programnedladdningar på holländska. Genom titt tips är det nu eliminerat. Tack än en gång.
ÅS

1
Bevaka tråden