Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inspelning via mic?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nu fått fatt på att det ska finnas en microfone på min macbook. Men jag har inte fått fatt på hur man spelar in ljud via den. Är det ett specialprog. för detta eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-06 15:59

Japp, det finns det!

Du behöver göra två saker: ställa in micen som in-ljudkälla i systeminställningar -> ljud -> input och skaffa ett inspelningsprogram, som t.ex. Audacity. Sen ska det bara vara att köra!

Ursprungligen av C-mon:

Japp, det finns det!

Du behöver göra två saker: ställa in micen som in-ljudkälla i systeminställningar -> ljud -> input och skaffa ett inspelningsprogram, som t.ex. Audacity. Sen ska det bara vara att köra!

Tack. Trodde det fanns inbyggt i macen ett sådant program men men.. audacity är ju bra det med.

Ursprungligen av micke_nkpg:

Tack. Trodde det fanns inbyggt i macen ett sådant program men men.. audacity är ju bra det med.

Annars så kan man ju använda Garageband om man vill. Inbyggt och inbyggt, följer väl med.

Ursprungligen av Vinterhund:

Annars så kan man ju använda Garageband om man vill. Inbyggt och inbyggt, följer väl med.

lite väl tungrott för att bara snvändas för detta ändamål kanske.. men tack iaf.

Ursprungligen av micke_nkpg:

lite väl tungrott för att bara snvändas för detta ändamål kanske.. men tack iaf.

Hehe, kanske. Men du kan ju leka med olika effekter sen. ^____~

  • Medlem
  • Säffle
  • 2008-04-06 21:15

Starta QuickTime. Under Arkiv kan du välja spela in ljud eller film.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-04-06 22:10
Ursprungligen av Bozero:

Starta QuickTime. Under Arkiv kan du välja spela in ljud eller film.

Men det går väl ändå bara om du har köpt till Pro?

Ursprungligen av Bozero:

Starta QuickTime. Under Arkiv kan du välja spela in ljud eller film.

japp går bara med pro.

  • Medlem
  • Säffle
  • 2008-04-08 09:35

Ok... sorry! Har haft Pro så länge så jag tänkte inte på det.

Ursprungligen av Bozero:

Ok... sorry! Har haft Pro så länge så jag tänkte inte på det.

Oki. Är Pro värt pengarna?

  • Medlem
  • Säffle
  • 2008-04-08 13:04

Ja 275 spänn är la inte så farligt pris och nu kan jag ju inte jämföra med hur det funkar i den oregade. Men man kan lätt spara ner filmer till skrivbordet kunde man inte förut med oregade ... lätta sätta samman filmer ....kopiera och klistra in... även lägga på ljud m.m.

1
Bevaka tråden