Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

QuickTime, iTunes och Front Row uppdaterade 2008-04-02

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-04-03 01:48

QuickTime:

QuickTime 7.4.5 innehåller buggfixar som förbättrar stabilitet, kompatibilitet med program från tredje part och säkerhetskorrigeringar. Uppdateringen rekommenderas för alla som använder QuickTime 7.

Mer information om säkerhetsinnehållet i den här uppdateringen finns på: http://www.info.apple.com/kbnum/n61798-sv.

Itunes:

Hyr och hämta ned favoritfilmer med iTunes på datorn eller rakt in i vardagsrummet med Apple TV. Njut av hyrfilmer i upplösning upp till 720p HD med surround-ljud på Apple TV och upp till DVD-kvalitet på datorn. För över hyrfilmer från iTunes till din iPod eller iPhone och se dem när du är på språng.

Du kan även köpa och hämta ned TV-program, musik och mycket annat direkt till Apple TV. Sedan är det lätt att med iTunes föra över det du köpt på Apple TV till datorn.

iTunes 7.6.2 innehåller buggfixar som förbättrar stabilitet och prestanda.

Vaddå, har hyrfilmerna kommit till Sverige nu!?!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-03 03:50
Ursprungligen av henkebarn:

Vaddå, har hyrfilmerna kommit till Sverige nu!?!

Nej, det är en defaulttext som är översatt från engelska.

Jag menar väl... lät för bra för att vara sant.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-03 12:33

11 säkerhetshål i Quicktime. Jag är ingen utvecklare men det verkar handla om samma sorts problem hela tiden. Kanske inte allvarliga, vad vet jag, men kanske dags att "säkra upp" Quicktime på en mer grundläggande nivå?

Även Front Row uppdaterades - till version 2.1.3

http://www.apple.com/support/downloads/frontrow213.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-07 20:04
Ursprungligen av acke:

...men kanske dags att "säkra upp" Quicktime på en mer grundläggande nivå?

Citerar mig själv. Tydligen så är det precis detta som hänt i Quicktime 7.4.5. Läs mer här: http://www.eweek.com/c/a/Security/Apple-Adds-AntiHacker-Features-to-QuickTime/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-08 16:14

Några iPhones som låsts efter uppgraderingen av iTunes till 7.6.2?

Funkar inge bra...:( Så fort man tittat på en film och går trycker på menu-knappen i FrontRow och ska bläddra till en ny film så hoppar den tillbaka till den film man tittade på sist. Hur man man nedgradera till den gamla fungerande versionen?

Senast redigerat 2008-04-05 19:09
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-05 18:40
Ursprungligen av Stephan B:

Funkar inge bra...:( Så fort man tittat på en film och går trycker på menu-knappen och ska bläddra till en ny film så hoppar den tillbaka till den film man tittade på sist. Hur man man nedgradera till den gamla fungerande versionen?

Kanske Pacifist och denna tråd kan hjälpa dig?

1
Bevaka tråden