Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behövs Screen protector för iPhone?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som ens ser någon större anledning att ha någon slags screen protector till sin iPhone? Tänker på att det hållbara glaset hyllas så mycket ändå.
OM jag skulle ha det skulle det krävas att det vore en av de bättre(bestskinever som jag har till min iPod video är sjukt bra tex) och inte nån av dem som ger bubblor, lossnar etc.
Tankar runt detta?

Tjenare! Jag har en screen protector till min iPhone!
Visst, det hållbara glaset är ju bra, men jag tycker att det känns skönt o ha
en screen protector ändå! Den jag har, typ "originalet" är i princip helt osynlig!
När jag satte på den, så förstod jag först inte att den va på, men efter ett tag så insåg jag att den var där! Så det är som att inte ha en protector där liksom!

Känns skönt o repa plasten istället för glaset! Sen är ju det en smaksak om man vill ha plast på eller inte, men som sagt, den syns eller känns inte!

Ursprungligen av mirzasalkic:

Tjenare! Jag har en screen protector till min iPhone!
Visst, det hållbara glaset är ju bra, men jag tycker att det känns skönt o ha
en screen protector ändå! Den jag har, typ "originalet" är i princip helt osynlig!
När jag satte på den, så förstod jag först inte att den va på, men efter ett tag så insåg jag att den var där! Så det är som att inte ha en protector där liksom!

Känns skönt o repa plasten istället för glaset! Sen är ju det en smaksak om man vill ha plast på eller inte, men som sagt, den syns eller känns inte!

Vilken screen protector använder du?
Några för- eller nackdelar?

Jag litar ju starkt på iLounge, så jag skulle ju klart satsa på nån av dessa:
http://www.ilounge.com/index.php/ipod/review/power-support-crystal-film-set-for-iphone
http://www.ilounge.com/index.php/ipod/review/nlu-products-bodyguardz-for-iphone

(men bara använda screenskyddet och skita i de andra delarna)

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-11-14 02:16

jag kör med ett från screenguard.se, tycker det funkar skit bra!
http://www.screenguard.se/product_info.php?cPath=29&products_id=580

  • Medlem
  • 2007-11-14 08:39

Jag köpte ett plast direkt hos en av apples butiker i USA. Funkar skit bra, lätt applicera, inga bubblor. Det bästa med plasten är att det är "anti-glare" och lämnar därför inga fingeravtryck. Jag betalade $14.95 för 2st.

Ursprungligen av JGG:

Jag köpte ett plast direkt hos en av apples butiker i USA. Funkar skit bra, lätt applicera, inga bubblor. Det bästa med plasten är att det är "anti-glare" och lämnar därför inga fingeravtryck. Jag betalade $14.95 för 2st.

Det där lät intressant, blir det mindre fingeravtryck än det blir utan? Efter att ha sett en del tester av skärmen så är jag inte så rädd för att den ska repas. Däremot så blir den ju kladdig efter lite användande och att alltid ha duken till hands funkar ju inte.

Ett stötskydd ifall man skulle tappa den ska införskaffas så man kan sätta på ifall man tex ska ut eller något då man kanske inte litar på sig själv lika mkt.

Hur fungerar era andra skydd för glaset, blir det lika mkt fingeravtryck?

Ursprungligen av Nibo:

jag kör med ett från screenguard.se, tycker det funkar skit bra!
http://www.screenguard.se/product_info.php?cPath=29&products_id=580

Berätta lite om den.
Hur appliceras den? Vad blir "resultatet"?
Bubblor under plasten etc? Hur ser det ut?
Kan du posta bild(er)?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-14 19:49

Jag använder Invisible Shield till min iPhone (har även haft till iPod touch och iPod nano) och det fungerar kanon. Ska vara ett av de bästa som finns på marknaden. Det levereras med skyddsplast både för skärmen och och baksidan. Kolla följande på Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=m7ytR0Tg8Vk

Har faktiskt två stycken helt nya över som jag gärna säljer... 230 kr inkl frakt isf. Maila om ni är intresserade till simon@simoneidenskog.se

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-11-22 13:32
Ursprungligen av theplague:

Berätta lite om den.
Hur appliceras den? Vad blir "resultatet"?
Bubblor under plasten etc? Hur ser det ut?
Kan du posta bild(er)?

Som sagt, det är ett skrämskydd man applicerar genom att bara lägga ner den på iphonen så fastnar den automatiskt, men det gäller att få bort alla små partiklar på iphonen annars blir resultatet inte så bra... torka gärna av telefonen med en fiberduk. när man väl fått på den så syns den knappt, om man inte tittar jätte noga, den täcker nämligen allt inom silverramen på iphonen (men det är färdiga hål för mick och hörlur)... det märks inte att den sitter på skärmen, touch skärmen försämras inte. den ska skydda mot fingeravtryck, men jag tror alrdig det går att komma ifrån fingertrycken helt... men den blir inte lika flottig som en iphone utan... sen känns det självklart skönt att skydda skärmen mot repor... har kört skärmskydd från andra tillverkare till min qtek, med sk. "antiglare" etc. men fingeravtrycken fastnar lite grann ändå.

om man misslyckas med appliceringen så är det bara ta vanlig tejp och dra upp den vid ett hörn... får man skit på skyddsfilmen är det bara tejpa hela baksidan, sen ta bort och applicera på nytt, brukar fungera bra för att få bort små partiklar. kan tyvärr inte posta några foton just nu, men kanske senare ikväll.

/Nibo

Ursprungligen av Nibo:

jag kör med ett från screenguard.se, tycker det funkar skit bra!
http://www.screenguard.se/product_info.php?cPath=29&products_id=580

Hur håller själva skyddet mot repor?

Där jag jobbar (nämner inte företaget för inte göra smygreklam helt uppenbart) och även andra Apple-ÅF har screenprotectors för iPod Touch som fungerar perfekt för iPhone.

Finns det någon butik i göteborg som säljer screen protecters för iPhone eller ipod touch?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-22 11:49
Ursprungligen av Viktor B:

Finns det någon butik i göteborg som säljer screen protecters för iPhone eller ipod touch?

MacForum på Kungsgatan har en till iTouch som heter "Crystal Clear Screen Protector" Den måste dock modifieras lite för att passa riktigt perfekt. Men kvalitén är superbra tycker jag.

Kan ni som använder screenprotector kanske skriva några rader om vilket märke ni använder och hur ni tycker att det fungerar.

* Lätt/svår att fästa
* Lätt /svår att ta bort, blir det märken av fästmedelet? (ifall ni nu tagit bort det av nån anledning)
* Repas det lättare än vad skärmen tycks göra?
* Reduceras fingeravtryck?

Ursprungligen av jonmannen:

Kan ni som använder screenprotector kanske skriva några rader om vilket märke ni använder och hur ni tycker att det fungerar.

* Lätt/svår att fästa
* Lätt /svår att ta bort, blir det märken av fästmedelet? (ifall ni nu tagit bort det av nån anledning)
* Repas det lättare än vad skärmen tycks göra?
* Reduceras fingeravtryck?

Bra förslag. Har även hört att det finns dom som tar bort reflexer också i kombination med fingeravtryck.

Nibo:
Ok, tack.

Har nu testat det skyddet som säljs på www.billigakonsoler.se. Det heter också Screenguard men om det är samma screenguard som nämns i tidigare inlägg har jag ingen aning om. Bilderna skiljer sig iaf.

Att fästa den på skärmen var inga problem alls, blev lite bubblor som man masserade ut till kanterna så de försvann. Än inga repor efter en 5 dagars användning men jag har inte utsatt den för något våldsamt med flit heller så det säger kanske inte så mkt. Mot fingeravtryck så hjälper den inte ett skit utan det blir exakt lika mkt som om den inte skulle vara där. Här blir jag lite less på billigakonsoler som sa att den effektivt reducerade fingertavtryck och det står även så på förpackningen. falsk marknadsföring säger jag.

Leveranstiden var också lååååång över en vecka på något som finns i lager är dåligt. Max 3 dagar tycker jag. Samt att man var tvungen att betala via bankgiro som är lite omständigare.

Summa sumarum så rekommenderar jag inte produkten. Iphonen är ju så pass reptålig isig så mitt mål var endast att reducera fingeravtryck vilken den lyckades med. Å andra sidan så vill man promt känna sig så där extra säker med telefonen i fickan om man har mkt annat där så kan det ju vara en intestering. 59 kr är ju inte hela världen.

Ursprungligen av jonmannen:

Har nu testat det skyddet som säljs på www.billigakonsoler.se. Det heter också Screenguard men om det är samma screenguard som nämns i tidigare inlägg har jag ingen aning om. Bilderna skiljer sig iaf.

Att fästa den på skärmen var inga problem alls, blev lite bubblor som man masserade ut till kanterna så de försvann. Än inga repor efter en 5 dagars användning men jag har inte utsatt den för något våldsamt med flit heller så det säger kanske inte så mkt. Mot fingeravtryck så hjälper den inte ett skit utan det blir exakt lika mkt som om den inte skulle vara där. Här blir jag lite less på billigakonsoler som sa att den effektivt reducerade fingertavtryck och det står även så på förpackningen. falsk marknadsföring säger jag.

Leveranstiden var också lååååång över en vecka på något som finns i lager är dåligt. Max 3 dagar tycker jag. Samt att man var tvungen att betala via bankgiro som är lite omständigare.

Summa sumarum så rekommenderar jag inte produkten. Iphonen är ju så pass reptålig isig så mitt mål var endast att reducera fingeravtryck vilken den lyckades med. Å andra sidan så vill man promt känna sig så där extra säker med telefonen i fickan om man har mkt annat där så kan det ju vara en intestering. 59 kr är ju inte hela världen.

Detta är väl iofs självklart i min värld, men vi tar det ändå...
Den typ av fingeravtryck det reducerar(märk väl att dett ord inte är synonymt med "tar bort helt") är det som kommer av fukt/kondens(läs: handsvett), den har inte någon mirakelfunktion som gör att dina flottiga fingrar inte lämnar fettspår efter sig.

Någon som vet var man kan handla skydd (till iphonen 8-) ) i butik i sthlm?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-03 17:35
Ursprungligen av jurassic579:

Någon som vet var man kan handla skydd (till iphonen 8-) ) i butik i sthlm?

Jag köpte precis en gummiskydd som också innehöll skydd för skärmen hos MacSupport i Sickla köpcentrum.

Drog på Invisible Shield igår på min iPhone och det var absolut inte lätt, och det blev inte bra heller. Framsidan täckte inte hela och baksidan var übersvår att få bra. Kul att 250 spänn blev bortkastade.

Varför köper folk bara inte det här?!!?: http://www.screenguard.se/product_info.php?cPath=29&products_id=580
Det är klockrent.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-04-08 12:20

MacForum i Göteborg har även XtremeMac's Tuffwrap samt även 3-pack screen protectors (samma som följer med Tuffwrap) till salu.

För TuffWrap : 249:-
För screen protectors : 149:-

(Om jag inte missminner priserna helt).

1
Bevaka tråden