Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya konton blir på engelska

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-04-07 18:41

Okej för att det kanske är hippt att vara lite internationell då och då..

- men jag vill för bövelen (såklart) köra Svenska på alla mina konton och inte bara mitt första, huvudkonto.

Sen är loginrutan på engelska med...men det kanske den alltid har varit?

Försten som kommer på hur jag ska fixade (och löser problemet) vinner en...hmm..glass?

=P

Tack på förhand!!

Fredrik

  • Medlem
  • 2008-04-07 18:42

Logga in som root, och kolla om den är engelsk.

  • Medlem
  • 2008-04-07 18:48

länge sen jag gjorde det... hur gjorde man? Och om det är så, att jag är engelsman där, ska jag ändra i rootkontot då?

/Fredrik

  • Medlem
  • 2008-04-07 18:49

Nej - så lat får man inte vara. Söker på det såklart... =P

/Fredrik

  • Medlem
  • 2008-04-07 18:50

Hm..kan inte söka...

/F

  • Medlem
  • 2008-04-07 20:03

Logga ut. Klicka andra konton. Skriv root och ditt lösen. Alternativt måste du aktivera root-kontot. det är inte svårt, sök google "activate root *och ditt versionsnummer på os x*".

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-08 18:43

När du installerade systemet valde du engelska språket och inte svenska. Det går att fixa om du laddar ner onyx eller cocktail och väljer sverige som standard land.

//Rob

Senast redigerat 2008-04-08 19:18

Om du ändå vill vara inne och fippla som root kan du aktivera den från Katalogverktyget i Leopard. I tidigare versioner av OS X gör du det från NetInfo-hanteraren.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-08 19:19

Fast innan du börjar fippla med root så prova att byta standard land med cocktail eller onyx först. Är snabbare och lättare än att aktivera root.

//Rob

1
Bevaka tråden