Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ska jag göra för att ladda en Amerikansk MB i Sverige?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ingår en adapter som funkar i sverige om man köper sin macbook i usa? eller måste jag köpa den hära kittet från apple.
http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa/wa/RSLID?mco=75C7C1A6&fnode=home/shop_mac/mac_accessories/power&nplm=M8794G/B

finns det någon här med en amerikansk macbook? hur gör ni?

Du behöver bara den som passar här och i en del andra länder som har samma kontakt. Jag har en sådan liggandes till övers. Den kan du få för en 50-lapp plus frakt.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-04-07 08:52

Du behöver en sk duckhead för våra uttag. Har du en tidigare laddare som är svensk kan du använda den duckheaden.

Finns massor med trådar om detta "problem" här på 99, sök ock du skola finna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-07 08:55

Bor du i Stockholm kan du köpa delen på många ställen, bla Lan-master på rörstrandsgatan för typ en 50 lapp

Eller så tar du bara en vanlig kabel från vilken gammal cd/kasettbandspelare som helst och trycker in där själva den amerikanska kontaktdelen sitter i laddaren.

  • Medlem
  • 2008-04-07 13:39
Ursprungligen av Jordi:

Ah, det var precis en sådan jag menade, men en bild beskriver det bättre än mina ord tror jag

Tack för hjälpen!
Ska in till Claes Ohlson senare under månaden för att se om dem säljer några duckheads.

Oj såg inte Jordi post, tack för länken!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-07 15:42

Köpe en fin vit Appledel, det är lite annan puts, även om det kostar några tior till.

/Tangen

1
Bevaka tråden