Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook vaknar ur vila

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har letat i forumet men hittar inga svar...

Min Macbook, köpt aug 2006, vaknar sedan i höstas upp ur vila.

Detta oavsett om laddning är på eller av, om airport är på eller av, om tusen program är på eller inga alls osv...

Jag har Leopard installerat och har provat att installera om från skiva.

Snälla hjälp!

Jag anar att detta är anledningen till att mitt batteri är totalt urladdat när jag öppnar locket efter en tids vila.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-25 23:09

Har du installerat firmware-uppdateringen som kom i höstas? Många hade problem med det innan, men jag har inte hört om något fall sedan den kom.

Vet du hur man gör för att installera firmware-uppdateringar, det är lite krångligt nämligen?

Firmware

Hej!
Jag har bara installerat uppdateringar som laddas ner via programuppdateraren. Är detta någon ytterligare uppdatering?

Tacksam för hjälp!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-31 11:49
Ursprungligen av ludvigbergander:

Hej!
Jag har bara installerat uppdateringar som laddas ner via programuppdateraren. Är detta någon ytterligare uppdatering?

Tacksam för hjälp!

Nej, men om man läser ordentligt ser man att man ska fullfölja installationen genom att köra programmet MacBook EFI-uppdatering som finns i /Program/Verktygsprogram/

Är det någon som vet om det finns något att ladda ner för att lösa problemet? Eller är det ett hårdvarufel?

Via programuppdateraren hittar jag dock inget mer att ladda ner. Jag har tittat runt lite på apple.se, men har svårt att veta vad jag ska ladda ner.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-03-31 10:46

iMacar har också insomnia - stannar inte i vila. Detta är utbrett och verkar vara en bugg i Leopard. Apple's forum är proppfullt med klagande kunder om detta.

Det låter ju bra! Men jag hittar inte detta program i min verktygsprogram-mapp.

Hittade Macbook EFI 1.1 på versiontracker, men när jag skulle installera fick jag meddelandet att denna dator inte behövde uppdateras.

Edit: Jag har nu också testat 1.0 fick samma meddelande då.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-04-04 02:05

Du har inte en extern hårddisk kopplad i datorn? Kan inte ha min i när jag slår igen den nämligen..

Extern hårddisk

Nej, det har jag ej. Hur jag än gör, vilka program eller inställningar jag än använder, så töms batteriet när datorn är i vila... Jag har fortfarande inte hittat lösningen på problemet. Är det någon som har nåt förslag?

  • Medlem
  • 2008-04-06 22:54

Har du testat att återställa SMC?
(http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303319)

1
Bevaka tråden