Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förslag på ny multifunktionskrivare?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-04-03 13:01

Eftersom HP inte verkar vilja uppgradera drivrutinerna till min tre år gamla Officejet 7410 så har jag börjat titta efter en ny multifunktionsskrivare.

Finns ju billiga från under tusenlappen men vilka fungerar bra med Leopard?

Vill kunna skriva ut och kopiera, scanna men använder inte fax.
Gärna trådlös men kan även ansluta till airport extreme.

Någon som har några förslag?

Letat själv och fastnat för C7280, bra skrift, bra färg/foto, vettiga funktioner

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/wa/RSLID?mco=7E4EB91E&nplm=TP471

Skiter man i faxen och Wifi (tror jag det var) så kan man göra ett bra köp i C6280
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/wa/RSLID?mco=7E4F2D7D&nplm=TP483

Notera att AppleStores priser inte är de bästa, du hittar dessa skrivare billigare på andra ställen...

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-04-06 22:04

jag har en hp 6280 och är mycket nöjd. inkopplad i min router (rj45) tillsammans med både macbook air och stationära PCs via såväl trådlöst som trådbundet, fungerar ypperligt på alla sätt och vis, enkelt att skanna dokument och skicka till specifik dator liksom att skriva ut, följer med drivare till pc såväl som mac på cd, vilket är ovanligt.

jag använder den främst till att scanna men även skriva ut dokument med lite färgade textavsnitt för att markera det viktigaste o så i exempelvis uppsatser o så. det fungerar den mycket bra till.. scannern kan även känna igen de vanligaste teckensnitten så att man kan redigera dem i ordbehandlingsprogrammet, dock inte 100% tillförlitligt då den ibland misstolkar kryssrutor o sånt.

somsagt, skrivar valet beror lite på ändamål och för mig är nätverksinkoppling (rj45/ethernet) det absolut viktigaste för att alla skall ha åtkomst till skrivaren närhelst de behöver den (står på dygnet runt). den inbyggda minneskortsläsaren har jag provat en gång men det va så trögt att hitta de bilderna man vill skriva ut så det gick fortare att starta upp datorn och koppla in kameran och skriva ut den vägen.. så den funktionen klarar jag mig utan ärligt talat.

som sagt, som scanner och skrivare är jag mycket nöjd med den, men minneskortsläsar-funktionen är ett skämt i mitt tycke, väldigt trög och segt.

//Tim

Köpte en HPC3180 till mindre än halva priset i somras på ett erbjudande när jag köpte en MBP, tror inte jag därmed betalade mer än 400:-. Den fungerar som fina fisken, dock kan jag inte scanna via airport, så när jag använder scannern så får jag flytta USB kontakten några centimeter. Men det blir jag inte ens svettig av. För mina behov duger den bra nu, bättre att köpa ny om 2-3 år istället tänkte jag när jag kastade ut min gamla när jag fick denna nästan på köpet. Dä är det nog lika billigt med laser, som dagens bläckstråle apparater, kanske....

  • Medlem
  • 2008-04-06 22:57

Fick till slut hjälp från HP support ( kors i taket ), så nu fungerar skrivaren igen.
Jag som såg fram mot en uppgradering...

Tack för tipsen ändå!

1
Bevaka tråden