Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCal, helgdagar, 1a maj & Kristi Himmelfärdsdag...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-04-01 00:01

Dagens ilandsproblem:

Jag kör med "webcal://ical.oops.se/holidays/Sweden/-1,+1" för att få helgdagar i iCal. Är det någon annan än jag som har fått Kristi Himmelfärddag på 1a maj?
Hur kontaktar man dom bakom tjänsten - för jag antar att felet ligger där?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-04-01 00:13

Du behöver nog inte kontakta någon alls, för om jag inte har helt fel för mig ligger Kristi Himmelfärdsdag på 1 maj i år.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-04-01 11:54
Ursprungligen av ollie1:

Du behöver nog inte kontakta någon alls, för om jag inte har helt fel för mig ligger Kristi Himmelfärdsdag på 1 maj i år.

Hallelujah! Det var som tusan :-D. Är inte detta superunikt?

Ursprungligen av mjg:

Hallelujah! Det var som tusan :-D. Är inte detta superunikt?

Eftersom Kristi Himmelsfärds dag alltid infaller exakt 40 dagar efter påsk så är det lika unikt som påskens placering i år d.v.s. ja, det är ovanligt. Nån gång på hundra år sådär...

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-04-01 14:01
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Eftersom Kristi Himmelsfärds dag alltid infaller exakt 40 dagar efter påsk så är det lika unikt som påskens placering i år d.v.s. ja, det är ovanligt. Nån gång på hundra år sådär...

Det måste firas. Jag ska sy fast en guldfärgad kristusfigur med propeller på ryggen på en knallröd fana - 14 kvadratmeter stor. Så får det bli.

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Eftersom Kristi Himmelsfärds dag alltid infaller exakt 40 dagar efter påsk så är det lika unikt som påskens placering i år d.v.s. ja, det är ovanligt. Nån gång på hundra år sådär...

För att precisera; senaste gången påsken var så tidig som i år (23:e mars) var 1916, nästa gång blir 2160. Tidigaste det kan bli är 22 mars, förra gången det hände var 1818, nästa gång det händer är 2285. Senaste möjliga datum är 15:e april, det inträffar nästa gång 2038. Så det kan man få uppleva Kanske.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-04-01 12:40

Jag vet inte, jag har nog inte varit med om det tror jag. Kass är det iallafall, en förlorad helgdag ju.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-06 18:56
Ursprungligen av ollie1:

Jag vet inte, jag har nog inte varit med om det tror jag. Kass är det iallafall, en förlorad helgdag ju.

Om man har eget företag är det tvärtom en vinst… Inte så många förlorade förhatliga "klämdagar" och annat trams…

  • Medlem
  • 2008-04-06 20:19

Påskhögtidens infallande har rent astronomiska proportioner

1
Bevaka tråden