Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få bort nedladdningslistan?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kör Safari och Camino på en OSX Leopard-maskin. Jag avskyr den där lilla nedladdningslistan som kommer upp när jag laddar filer. Hur kan jag bli av med den och få programmen att ladda ner utan den? Och om inte det går, hur kan jag få programmen att stänga ned nedladdningsfönstret automatiskt när nedladdningen/arna är klara?

  • Medlem
  • 2008-04-06 03:37

Det kan du inte, däremot kan du kryssa i programmets inställningar att de nedladdade filerna skall tas bort från listan när du stänger programmet. Lycka till!

Du kan ju alltid byta till Firefox - det finns en plug som gör att informationen kommer i en statusbar nedtill på skärmen i stället. Den stör betydligt mindre.

Grävde lite: Den heter Download Statusbar, är donorware, skriven av Devon Jensen och senaste versionen är 0.9.6.1.

Senast redigerat 2008-04-06 12:33

Fasen också.
Ang: statusbar: ok, men den finns bara till FF då alltså?

Såvitt jag vet fungerar den i Firefox och den trimmade versionen av FF - BonEcho, men hur det är med andra läsare vet jag inte. Jag tvivlar på att Safari vill veta av den. Camino snvänder väl mycket från Mozilla, men om den accepterar deras pluggar vet jag inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-06 21:45

Jag använder Speed Download, och då kan man välja om Speed Download skall komma främst eller ej.

Vänligen, Ylan

Har också irriterat mig på den listan.
Hade gärna önskat att den fanns som en knapp i verktygsfältet eller liknande.
Då får användaren själv bestämma om man vill ha den framme eller inte.

Kolla in en Safari-plugin som heter "Saft"! Den fixar problemet. Du kan t.o.m. ställa in hur länge nerladdningslistan ska hänga kvar. Min försvinner 5 sekunder efter alla nerladdningar är klara.

Sen har den en massa andra fina funktioner som bland annat helskärmsvisning.

1
Bevaka tråden