Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta biblioteket från pc till mac?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tranemo
  • 2008-04-05 15:28

Tjenare!

Har alla mina låtar på iTunes på min Windowsdator men skulle vilja flytta hela biblioteket till min Mac, går det? Isåfall, hur gör jag då?

Bränn mappen med alla låtarna till en skiva och stoppa in den i macen.
Öppna iTunes.
Gå till arkiv - Lägg till i bibliotek.
Markera mappen på skivan med alla låtarna.
Klicka på öppna.
Klart.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-05 23:59

Med "Lägg till i bibliotek" får man inte med spelningar, betyg, spellistor osv.

Detta är nog en av de vanligaste frågorna på detta forumet, men det är inte så konstigt eftersom manualen Apple har skrivit är mer än lovligt rörig!!! Ta ändå en titt på:

Använda iPod för att flytta musik till en ny dator
Där det står "iPod" kan det lika gärna stå "en extern hårddisk vilken som helst". När man läser manualen får man "kisa" lite och hoppa över allt som bara gäller om man krånglar till det och använde en iPod som hårddisk

Förenklat gäller det att
1) "Samla ihop bibliotek" (eng: consolidate) på den gamla datorn så att all musik och låtlistor, betyg osv ligger samlat i en mapp.
2) Flytta över den iTunes-mappen till en extern HD eller koppla ihop datorerna i nätverk
3) Lägg gamla iTunes-mappen på rätt ställe på den nya datorn, dvs den plats som är inställd under Inställningar>Avancerat>Allmänt>Placering av mappen iTunes music.

Här lite mer info om iTunes-mappen:
iTunes för Mac: Flytta din iTunes-musikmapp
iTunes for Windows: Moving your iTunes Music folder
What are the iTunes library files?
Säkerhetskopiera media i iTunes

1
Bevaka tråden