Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

NetBeans 6.1, J2ME och WMA

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett gammal J2ME-projekt jag skrivit i EclipseME för länge sedan som jag försöker liva upp. Slet ett par dagar i en WinXP VM och EclipseME - Fick det inte att fungera.

Igår tittade jag på NetBeans 6.1 installerade mpowerplayersupport och lyckades köra ett HelloWorldprojekt. Allt gott.

Importerade mina filer till NetBeansprojektet då jag till min fasa upptäcker att det inte finns stöd för WMA, meddelande-API:et där man bland annat kan skicka och ta emot SMS.

Ut och googla - Hittar http://www.littlespikeyland.com/mpp/

Laddar ner cldc.jar men oerfaren netbeansanvändare som jag är vet jag inte hur jag ska inkludera jarfilen utan att den packas in i min kod.

Läser sedan att lilspikys kod blivit en del av mpowerplayers api. Undrar snabbt varför det inte fungerar. Googlar ytterligare några timmar och landar här.

Någon som vet hur tusan jag skall kunna kompilera mitt projekt? Jag bryr mig inte längre om att kunna köra i emulator jag vill bara kunna kompilera om mitt projekt! Har suttit varje ledig timme sen i söndags. Snart får jag dåndimpen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-04-04 15:38

Har sjävl inte tittat på senaste netbeans eller mpowerplayer, men det bör räcka med att peka ut mpowerplayer JAR filerna i projektet. Du kan lägga till externa bibliotek i netbeans genoma tt ta upp properties för projektet och lägga till jar filerna i library delen.

Min temporära lösning är att köra netbeans i en virtuell windows xp. Jag vet inte hur jag ska lyckas flytta utvecklingen till OS X.

1
Bevaka tråden