Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad betyder detta felmeddelande från TimeCapsule?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Heby
  • 2008-03-27 09:46

Vad kan det vara när jag får ett felmeddelande att "Skivavbilden inte kan läggas på skrivbordet" vid back-up via Time Machine till Time Capsule?

Låter som din backup kraschade (på något inte lyckades att slutföra backupen på normalt sätt). Hjälper det att starta om datorn? Om inte starta om TC så kommer det att fungera igen.

  • Medlem
  • Heby
  • 2008-03-27 21:01

Nope, Har startat om dator och Time Capsule ett flertal gånger (även återställt TC till fabriksinställning, testat re-set och börjat om).
Däremot är det mycket möjligt att en back-up inte slutfördes vid något tillfäle. Hur kommer man ur det?

  • Medlem
  • Mora
  • 2008-03-31 12:40

Har också problem. Hur kommer man in till TC's hårddisk och raderar en backupfil som inte tycks fungera och är komprometterad på något vis. En av mina datorer fungerar utmärkt med trådlös back-up, men när jag försöker att säkerhetskopiera en iMac får jag bara felmeddelanden som att jag saknar skrivarrättigheter mm.

  • Medlem
  • Heby
  • 2008-04-05 10:12

För mig löste det sig efter snack med MAC-support. Eftersom jga hade access till Time Capsule via Finder kunde jag radera filen som slutar ".sparsebundle" som förmodligen blivit korrupt. Min back-up försvann men jag fick en Time Capsule som fungerade.

1
Bevaka tråden