Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Pro dog och vill inte starta

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-03 13:39

Hej!
Igår när jag satt och arbetade med min MBP slocknade allt plötsligt. Jag kontrollerade att batteriet var som det skulle (Genem Apples supportsida).
Nu, om jag försöker starta datorn med fulladdat batteri och laddaren i, låter det som om den ska gå igång. Men... Den dör tre sekunder efter påslagning.

Jag antar att min hårddisk har gjort sitt? Har ingen garranti kvar.
Vad tror ni? Är det lönt att lämna in den eller kan man fastslå att det är nu HD som behövs? (Då jag kan byta själv)

Vänligen

Tyvärr tror jag inte det är hårdskivan. Om hårdskivan dör så får man upp en folderikon med ett frågetecken när man startar, för att visa att ingen systemdisk hittas. Dvs, datorn stänger inte av sej själv på grund av hårdskivefel.

Jag rekommenderar att du följer guiden på Apple's hemsida: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303234

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-03 14:20

Okej.. det kanske var skönt för innehållet på hårddisken? Då borde jag ha kvar det.
Jag har tyvärr redan kört den guiden utan resultat. Har även tagit ur och satt in minnena iolika kombinationer och var för sig men fortfarande samma problem.

Ta den till en serviceverstad och får den undersökt så du vet vad det är för fel.
Du får väl tappa den hårt och ringa försäkringsbolaget.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Du får väl tappa den hårt och ringa försäkringsbolaget.

Isåfall riskerar du nog att ta livet av den stackars hårdskivan ifall den ännu är iskick.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-03 18:02

Tog den till service. Om en vecka (minst) vet jag var det är för fel på den. Lät även bra att tappa den i marken efter att man räddat innehållet. haha.
Tack för hjälpen så länge.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-16 16:59

Fick idag kostnadsförslag på datorn.. moderkortet var pajsson! 11 000 skulle det kosta.

Något förslag? Imorgon ska jag hämta datorn och plocka ut HDn (som var hel) och rädda all data.

Finns det något bättre/billigare sätt? Eller ska man "göra" det till en försäkringsfråga?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-04-16 17:03

Med det priset på reparationen kan du køpa en ny bættre før ytterligare 6000 spænn. Inklusive 1 års garanti. Vad var det før MBP ??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-16 17:48

Ja precis.. Den har två år på nacken med allt det bästa som fanns då. Men det blir väl till att köpa en ny.. Tack!

1
Bevaka tråden