Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteri på ny MBP penryn mattas fort!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har någon koll på vad man ska göra för att hålla batteriet i shape? Jag fick min nya 17" Hi-res, 200Gb 7200, 4gb RAM förra veckan. Datorn är min andra på 3 veckor då den första hade grava problem. Hur som helst, kollade Full Laddning när jag fick datorn som var fulladdad och då stod det 6848 mAh. Nu efter en vecka och 4 cykler så är den nere i 6056 mAh och health är 97%. Räknar man på dom 97% så är health bra mycket sämre, men hur kommer detta sig? Kan man få upp den i sina original 6800 igen eller i närheten eller håller batteriet redan på att mattas av?

Och hur ska man göra, ska man kalibrera sitt batteri som Apple föreskriver eller ska man inte. Apple säger att man ska ladda ur batteriet tills datorn går ner i vila och sedan vänta några timmar och sedan ladda fullt? Andra säger på forum att dessa batteriee inte ska laddas ur helt för då tar dom stryk. Jag har som minst varit nere i 30% på batteriet som faktiskt håller bra länge, men som ändå är sämre än för en vecka sedan. Vad säger ni?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-04-03 12:51

Jag kalibrerade mitt batteri några dagar efter jag fick min 17" MacBook Pro. Mitt batteri ligger inte på 97%, utan själva hälsan är 100% men 98% visar batteriladdningen. Så gör en kalibrering och se om det blir bättre. Det är min åsikt. Det finns ALLTID folk som säger det ena och det andra. Ibland kan man ha otur, ibland inte.

Jag hade det med min svarta MacBook, men då fick jag ett nytt av UPS

1
Bevaka tråden