Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Canon pixma, växla mellan patroner?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Canon pixma ip4300 som just fått slut på den stora svarta färgpatronen (kallas PGI-5BK). Skrivaren har dock även en annan svart färgpatron (CLI-8BK) som inte alls är använd, alltså helt full. Går det inte att säga åt skrivaren att den ska ta från den patronen istället? Som det är nu vägrar den skriva ut!

Har sökt i manualen men inte hittat någon information om detta, funderade ett tag på om jag helt enkelt bara skulle ta bort den stora svarta men är samtidigt lite fundersam över om detta är rätt sätt.

Någon som vet?

Prova?

Men skjuter du inte dig själv i foten då? Den lilla svarta som fungerar som Svärta vid fotoutskrifter är väl antingen dyrare eller måste köpas i flerpack.

Varför inte bara ranta iväg till afäären och köpa en ny PGI-5BK.

Jag vet inte riktigt varför du undrar över detta Oskarr, men jag får själv häftiga utslag bara jag tänker på min multimaskin Canon MP180. Färgpatronerna (svarta och färgade) kostar tillsammans nästan 500 kr eftersom maskinen bara tar originalpatroner.
Larvigt högt pris !!

Låter ändå billigt.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-04-01 21:49

Jag brukar få pynta nästan en tusing när samtliga patroner skall bytas ut i min Pixma 5000.

I bästa fall slipper du pynta för en orginalpatron. Ett tips är att du kollar Inkclub eller 112ink

Ringde Canons support. Den lilla svarta används, som påpekats, vid fotoutskrifter etc. för att få svärta. Den större svarta används främst vid textutskrift. Så dom är alltså inte utbytbara.
Hittade en kopia av PGI-5BK (där man själv får pilla över chippet från originalpatronen) som kostade hela 16 kronor (!) efter "ny-kunds-rabatt". Annars kostar den alltså runt 60 kronor, inte direkt dyrt!

onnyt: 1.000 kr ? Då skulle jag nog hellre återgå till gåspenna och pergamentpapper.....

1
Bevaka tråden