Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få bort klistermärke från min MacBook?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Konstig topic kanske, men here goes...

Köpte min macbook privat, och den förre ägaren hade till min besvikelse satt ett stort blaffigt klistermärke ovanpå locket av min vackra vita macbook.

Lyckades efter lite pill få bort klisterlappen, men en del klister och kladd sitter ju fortfarande kvar och det vill jag ju inte ha där! Är det någon som vet om man kan gnugga lite försiktigt med trasa & t.ex t-röd, eller blir den blanka ytan "mattad" utav det?

Alla bra tips emottages med stor tacksamhet

//
jonte

Vilken hemsk tidigare ägare som gör så

Varför inte prova diskmedel, det kan räcka långt, innan du ger dig på starkare kemikalier?

Olivolja har en tendens att lösa upp klistermärkslim ibland.

Jag tror inte du skall köra på med nån kemikalie, det finns en risk att datorn blir flammig.

  • Medlem
  • 2008-03-31 08:42

Testa med bensin på nåt ställe som inte syns, typ innanför batteriluckan om det finns plast där (vet inte hur en macbook ser ut riktigt). Inget slår bensin när det gäller att ta bort klister.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-31 09:13

Jag körde med typ tvål och en stor trasa, inte mycket man såg av klistermärket efter det

För mig tog jag bort klistermärken genom att värma upp ytan med hårtork när jag var liten, borde väl funka här också :)?

  • Medlem
  • 2008-04-01 00:29

"Knacka" och "ryck" limmet med tejp eller ett klistermärke med limsidan mot limmet på datorn. Så gör alla pro i affärer och på företag.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-01 05:51

Lacknafta!
Löser upp klistret men inte plasten.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-04-01 11:15

Varmt kungsvatten! Löser alla dina problem!

1
Bevaka tråden