Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Binero .se = problem!

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-26 08:29

Hej,
jag har alla mina domäner hos Binero.se sedan ett par år, men börjar nu tröttna.
Senaste tiden så har vi haft massa problem med emailen + smtp etc. Jag har skrivit till support och dom har sagt att det är fixat, men sedan så kommer det tillbaka eller så svarar dom på email 3 dagar senare. Just nu så har jag inte haft email på min 6 domäner på mer än 12 timmar. All mail på domänerna studsar med fler olika felmeddelanden!!!

Någon som har liknande problem? Finns det något bra alternativ till dem?
Jag sitter mest i Japan, så en internationellt web hotel hade också funkat, men bör ha stöd för flera domäner och helst minst 2GB utrymme...

Tacksam för tips och svar!
Marcus

Jag har ett antal konton hos Binero för olika kunder och för det mesta fungerar det bra, men ibland blir det strul. Just eposten har det varit en del strul kring för vissa kunder. Ibland är det dock så svårt att veta var felet ligger. T.ex. hade en kund en helt annat SMTP-server inställd (den för ISP:n) så att det inte gick att skicka hade inget att göra med Binero alls.

Använder man Bineros utgående servrar kan det vara bra att byta port till 366 istället för normala port 35 som dom rekommenderar, för rätt ofta så spärrar ISP:n port 25.

Men jag har varit med om andra som haft problem som troligtvis beror på något hos Binero också. Men inte i den omfattning du beskriver.

Supporten är tyvärr ingen höjdare längre. Den är inte usel, men den får inte toppbetyg. Förut, på Aleborg-tiden, var den riktigt bra, men dom har vuxit och hinner oftast inte med en på samma sätt som tidigare. Och även om man uttryckligen ber om att få veta vad ett fel berott på så får man oftast bara goddag yxskaft, typ såhär:

Fråga: "Hej, det är problem med XX och jag undrar om det är något jag kan lösa själv, eller om det är något ni måste fixa, samt vad det beror på?"
Svar: "Det är fixat nu."

Nu är det inte unikt för Binero, det är ganska typiskt för webbhotell i den prisklassen. De vill väl hellre gå vidare och lösa fler problem, men för en tekniskt kunnig användare kan det vara frustrerande att inte få tekniska svar.

Jag har varit med om att supporten t.ex. gjort ändringar på fel konton, kompilerat om PHP och glömt bort att ta med rätt databasstöd och liknande som känns som tecken på stressad personal.

Härom månaden låg en sajt jag drev nere i flera dagar, det stod bara "Suspended Domain", så jag kontaktade supporten och undrade vad det berodde på och varför jag inte fått någon varning. Svaret blev:

"Vår ekonomiavdelning hade visst avslutat en massa konton som var skapade 2007 på detta. Då hade den stängts av. Jag har nu öppnat upp den igen."

Inget "Ursäkta oss" eller liknande.

Men bortsett från när de strular så är det fortfarande ett prisvärd hotell med hyfsad upptid och snabba servrar och bra funktioner. Och i den prisklassen kan man inte alltid räkna med att allting fungerar perfekt, tror knappast andra webbhotell i Sverige är bättre. Det enda som är störande är att problemen ökat, istället för minskat.

Ursprungligen av Adrian B:

Härom månaden låg en sajt jag drev nere i flera dagar, det stod bara "Suspended Domain", så jag kontaktade supporten och undrade vad det berodde på och varför jag inte fått någon varning. Svaret blev:

"Vår ekonomiavdelning hade visst avslutat en massa konton som var skapade 2007 på detta. Då hade den stängts av. Jag har nu öppnat upp den igen."

Inget "Ursäkta oss" eller liknande.

Som en uppföljning till detta kan jag berätta att det kom påminnelser om att vi inte betalat för för detta konto, trots att vi hade betalat den faktura dom skickat ut. Men det hade blivit något fel för den fakturan gällde inte och det hade inte gått in rätt eller något liknande, det tog en tid att reda ut det hela.

Så då trodde jag till slut att allt var bra, men igår upptäckte jag att kontrollpanelen för kontot var borta, så jag kontaktade supporten och frågade vad som gällde och fick veta att kontot fortfarande var flaggat som avstängt i deras system (även om sidan utåt fungerade), trots att dom sagt att allting skulle vara utrett. Det är många sådana små bäckar av strul.

Sen vaknade jag i morse av att vd:n på ett företag vars hemsida och epost jag placerat hos Binero ringde mig och sa att ingen epost fungerade för någon på företaget. Jag fick rycka in och felsöka, kontakta supporten osv och det visade sig att Binero stängt av kontot eftersom betalningen gått 7 dagar över tiden, utan någon varning alls.

Till saken hör att företaget hade betalat fakturan, men dom betalar alltid på 30 dagar (om man inte avtalat annat innan) och Binero sätter förfallodatum till 28 dagar, sen kom det en helg emellan, men dom borde ändå ha fått in pengarna igår.

Nu när jag läser deras blogg ser jag att dom skrivit om problemet och ber om ursäkt: Binero Blog Archive En miss i faktureringen

Det är dock inget dom framförde när jag ringde eller skrev till dom idag, ingen ens någon kommentar om att detta var en miss och inte rutin.

Det är tråkigt när det gång på gång uppstår strul, man tror att nu är det väl ändå sista gången, men så dyker något nytt upp.

Deras blogg gör inte saken bättre eftersom den framställer dom som ett gäng grabbiga killar som verkar ägna sig mer åt inredning, skryt och annat trams än att vara ett väl fungerande webbhotell. Det är förstås inte sant, men en lättsam blogg i kombination med allvarligare misstag ger inte rätt signaler när jag ska motivera för mina kunder varför dom är placerade där.

Ett bra webbhotell är ett webbhotell man aldrig behöver ha kontakt med. Där allting bara snurrar på, där verktygen (i form av kontrollpaneler osv) är väl utformade och låter mig som webbansvarig sköta allting själv. Om jag inte begår några misstag behöver dom inte höra av mig och om dom inte begår några misstag behöver jag inte höra av dom. Tyvärr har det varit allt annat än så.

Kanske Binero har vuxit för mycket? Blivit för stora och därmed förlorat en del av själen till verksamheten...?

Jag har själv Binero och ansluter alla mina kunders hemsidor till dom och har gjort så under lång tid. Jag är fortfarande nöjd med Binero men är tyvärr benägen att hålla med föregående talare. Särskilt i sista meningen.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-28 03:07

Det verkar som om det blivit sämre tycker jag med! Och det är ju inget positivt. Eftersom jag jobbar i Tokyo så kanske vi borde flytta alla våra domäner hit, men vi har liksom kört med Aleborg ett tag och det har varit "ok"... nu kanske man skall gå internationellt istället. Skulle gärna också ha en rätt mycket större utrymme, så att man kanske kunde köra webdav mm.

Men efter senaste nyhets brevet som kom just nu så står det :
"Tidigare i veckan publicerade Internetworld resultatet från årets webbhotellstest. Hade det inte varit för att vi hade lite sviktande driftsäkerhet under deras testperiod så hade tagit titeln som Sveriges bästa webbhotell."

Vad i hela fridens namn! Är inte driftsäkerheten det viktigaste?!?!!?!?
Otroligt korkat skrivet. Nu är jag verkligen på jakt efter ett annat ställe.

Vad snäll och rekommendera !

Jag skulle kunna skriva en lång klagosång om deras nya flashiga gränssnitt för kundwebben och kontrollpanelen som gjort mitt liv jobbigare, men jag låter det bero för denna gång och tar upp något positivt istället, äntligen har dom sjösatt den nya och oändligt mycket bättre driftsinformationen: www.binerodrift.se

Ett steg i rätt riktigt!

Binero kan jag inte svara för. Hade det som webbhotell när det hette Aleborg och då var supporten 110% godkänd. Det som gjorde att jag bytte var att de då inte var fullt kompatibla med joomla. (enligt dom av säkerhetskäl)

Jag har alla mina domäner hos loopia och webbkonto hoa manufrog. Fungerar utmärkt.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-03-28 19:26

Tyvärr tycker även jag att Binero har blivit sämre än på den tiden det hette Aleborg (framförallt supporten som har svårt att dölja sitt ointresse). Vi håller på att kolla på andra leverantörer av dedicerade servrar nu, och Binero är inte ens ett alternativ.

När man läser kommentarerna här är det tydligt att jag inte är ensam med att tycka att det blivit sämre. Hoppas dom repar sig, tröskeln för att byta webbhotell för ett gäng kunder känns inte så lockande.

Ursprungligen av micke_nkpg:

Binero kan jag inte svara för. Hade det som webbhotell när det hette Aleborg och då var supporten 110% godkänd.

Jo, då var det riktigt bra. Hade en av supportkillarna på min MSN till och med, var helt suveränt. Är väl svårt att hålla samma nivå när man växer. Hoppas det nya tillskottet i supporten gör att trycket lättar lite för dom.

Hej,

tyvärr har ni rätt, vår support har varit under all kritik de senaste 2-3 månaderna, detta beror främst på underbemmaning i supporten vilket gjort oss alla på binero stressade och därför kanske inte alltid gett de bästa svaren samt att svaren ibland tagit tid och misstag gjorts. Detta är självklart inte acceptabelt på något sätt, men nu har vi full bemanning och den personal vi har idag är en kompetent och hängiven personal.

För oss är driftsäkerheten viktigast och vi arbetar dag och natt med att förbättra den, tyvärr känner jag personligen att vi är lite bakbundna med de nuvarande kontrollpanelerna, de fungerar bra med ett litet antal kunder men med det antl kunder vi har idag så skapar de istället bara problem.
Ta till exempel vår kontrollpanelen för FreeBSD-kontona, DirectAdmin, som standard ligger allt på samma server, webb, mail och MySQL, den sistnämnda har vi lagt ut på separata servrar på de flesta av våra DiretAdmin servrar men mailen är inte lika enkel, i slutändan så innebär detta att vi kan köra ettt ganska mlitet antal kunder per server, tidigare har vi tittat på belastningen på servern och därefter bestämt när vi ska sätta upp en ny server. 4 månader efter att den nya servern är uppsatt så börjar 10 av webbplatserna på den gamla servern att få konstant hög belastning och servern blir kraftigt överbelastad. Idag så byter vi server vid ett mycket tidigare skede. Ett annat problem är att vår tidigare personal inte har dokumenterat som de borde ha gjort, vilket skapat problem för vår nya personal.

Jag och vår drifttekniker Fredrik arbetar för fullt med vårt nya system, ett mer redundant system med VmWare och en ordentlig central storage, detta gör att servrar kan flyttas mellan fysisk hårdvara per automatik om belastningen blir för hög på en fysisk server. Antalet kunder per server blir även mindra och även den nya kontrollpanelen har ett smartare system för att hantera kunder och belastning. Detta är steg ett som kommer nu i vår, i steg 2 kommer vi att sätta upp lastbalancerare och lastbalansera stora delar av vår drift.

Man ska även vara medveten om att av alla servrar vi har så är det bara 2-3 st som har haft ordentliga problem den senaste tiden, största delen av våra servrar har fungerat felfritt.

Självklart ska Binerosupporten vara lika bra Aleborgsupporten och det kommer ni att börja kunna se nu.

Ursprungligen av aleborg:

Man ska även vara medveten om att av alla servrar vi har så är det bara 2-3 st som har haft ordentliga problem den senaste tiden, största delen av våra servrar har fungerat felfritt.

Jag kan faktiskt intyga att servrarna i princip alltid fungerat för mig för alla konton jag administrerar under åren med några sällsynta undantag. När det strulat till sig ordentligt har det snarare handlat om den mänskliga faktorn (som t.ex. att glömma bort stöd för mysqli när man kompilerar om PHP och det är jag som måste felsöka och hitta felet och rapportera det) och dålig kommunikation.

Ursprungligen av aleborg:

Självklart ska Binerosupporten vara lika bra Aleborgsupporten och det kommer ni att börja kunna se nu.

Det låter bra! Tack för att ni tar er tid här och svarar.

Ursprungligen av aleborg:

För oss är driftsäkerheten viktigast och vi arbetar dag och natt med att förbättra den, tyvärr känner jag personligen att vi är lite bakbundna med de nuvarande kontrollpanelerna //......// Självklart ska Binerosupporten vara lika bra Aleborgsupporten och det kommer ni att börja kunna se nu.

Låter förvisso bra, nu undrar jag efter att det har gått ca: 8 månader sedan ovanstående skrevs om Binero fått rätsida på sådant som strulat. Jag frågar efter som jag sedan några veckor tillbaka letar efter ett webbhotell som jag ska kunna ha idrottsföreningens sidor på. Egentligen vet jag ovanligt lite om webbhotell och vad dom har att erbjuda, vet bara att jag behöver något som heter PHP och MySQL. Sidorna som jag gör är gjorda i Rapidweaver och kommer då att använda ett CMS-plugin för Rapidweaver som heter WebYep.

Sedan är det ju det där med hur stort utrymme som jag kan tänkas behöva. I dagsläget så är grundstrukturen för sidorna endast på 2MB men sedan kommer det att tillkomma sådant som våra tränare vill gå in och skriva via WebYep. Möjligen påverkas jag av att Bineros egna sidor är ruggigt snygga, fast det behöver ju inte betyda att själva webbhotellet är *bättre & snabbare* eller maximal uptime än andra webbhotell.

Har Binero kalendrar som man kan skriva i (lösenordsskyddat) så att jag slipper ha Goggles via iframe, och har dom tillgång till en gästbok för våra sidor ??

Om någon råkar föreslå ett annat webbhotell så är kravet att det MÅSTE ligga i Sverige eller kunna ge en avsevärt snabbare ping-tid. Jag värdesätter att ett webbhotell fattar att jag är lite nybörjare då det gäller eventuella frågor som jag kan behöva ställa till deras support. Lyssnar gärna på varför man skulle strunta i att låsa sig vid att välja en server som placerats i Sverige.

Mvh,
Olle Jonsson
Idrottsföreningens sidor som jag ska flytta från .Mac och förbättra är: www.aspered.info
+++

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-31 14:34

Ja, schysst egentligen att ni tar er tid att svara, men just nu, mindre än några dagar sedan sista incidenten, så är alla vår email på "TimeOut Server" + att smtp inte fungerar. När skall man ge upp och byta...?

Ursprungligen av Marcus T:

Ja, schysst egentligen att ni tar er tid att svara, men just nu, mindre än några dagar sedan sista incidenten, så är alla vår email på "TimeOut Server" + att smtp inte fungerar. När skall man ge upp och byta...?

Jag skulle nog säga omgående. För är det så att man är beroende av det så är det bara o byta om inte förbättring sker omgående.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-14 09:14

Jag har ännu inte bytt och imorse, eller i princip nu så är mail server nere igen! Dom byter något, och det gick fel och servern har varit nere i 3 timmar, och enlig supporten så är den nere i 1-5 timmar till. PÅ EN MÅNDAG MORGON! Vem i hela världens namn börjar ändra på en mail server på en måndag morgon! Det är ju arbetsdag, och vi kan ju inte vara dom enda som är på den servern. Nu har jag fått nog.

Akta er jäkligt noga innan ni lägger något på Binero!

  • Medlem
  • Solna
  • 2008-04-15 16:08

Har också haft arga kunder som ligger på Binero... inte kul med downtime. För någon vecka sen låg en kunds webbplats nere i 12 timmar. Inte okej.. Mailen hoppar upp och ned också..

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-16 09:44

12 timmar är mycket, det har inte hänt oss på flera månader...
Men nu häromdagen så bytte dom mail system, skulle ha tagit 1 timme men ända fram till klockan 12.00 så var mailen nere. Sen försvann alla Sent mailen från ett av våra konton.
Jag letar efter nytt ställe nu som ger lite mera utrymme än 2gb + webdav och där man kan ha flera domäner. några tips?

Jag råkade ut för Bineros problem med VonAnka nyligen, skulle lansera en sajt samma dag som VonAnka låg nere 8 timmar. Men sedan dom fixade problemet har det däremot varit störningsfritt.

Vill man ha riktigt gott om utrymme och kan tänka sig att ha grejerna i USA så kan jag rekommendera JaguarPC som jag använt i många år själv. Deras GigaDeal är väldigt bra för den som vill ha ett konto på en delad server. Responstiden blir ju aningen längre av fysikaliska skäl än med servrar i Sverige, men jag tycker det fungerar rätt bra ändå (denna sida ligger där, t.ex.).

Med "multi-hosted domains" kan man koppla obegränsat med domäner till kontot så i praktiken räcker ett konto till många sajter, vilken kan passa bra om man har många små hobbyprojekt som inte behöver ett eget konto.

(Klargörande: Länkarna till JaguarPC är s.k. värvningslänkar.)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-17 16:33

Oj. Jag har också Binero och måste säga att jag nästan aldrig upplevt några sådana problem ni skriver om (kanske annan server). Lägger oftast mina kunder där om de inte redan har en lösning. Visst händer det att det varit småproblem alla år jag haft dem, men det brukar lösa sig snabbt. Det har dessutom när jag velat varit möjligt att flytta till servrar med färska versioner av olika tekniker.

Hur är det negativt att de är öppna och har en blogg - det är väl dessutom en del av deras profil att vara personliga, skriva om sina värderingar etc (som sitt stöd till fri mjukvara)? Förstår aldrig folk som tänker så där - "vi ska minsann inte sticka ut eller visa att vi har kul eller har åsikter för vi är ett företag och inte människor"

Nu låter jag som världens supporter, men jag ville bara visa att det finns de med, till största delen, positiva erfarenheter också Och jag har även ok erfarenheter av Loopia, även om jag inte är kund där har en del av mina kunder i sin tur konton där.

Ursprungligen av Prometheus:

Oj. Jag har också Binero och måste säga att jag nästan aldrig upplevt några sådana problem ni skriver om (kanske annan server).

Jag har kunder eller konton på Obelix, Majestix, VonAnka i dagsläget, varav bara VonAnka varit utsatt för större problem. Annars har det varit några småsaker, men de stora problem har ofta varit kopplade till andra konstigheter (som avaktivering av konto t.ex.).

Ursprungligen av Prometheus:

Hur är det negativt att de är öppna och har en blogg - det är väl dessutom en del av deras profil att vara personliga, skriva om sina värderingar etc (som sitt stöd till fri mjukvara)?

Det är jättebra att de har en blogg, jag är flitig läsare där och för ett tag sedan vann jag till och med ett års fri förlänging i deras tävling. Och när det strular är det första stället jag går till (förutom binerodrift.se), om det är ett känt problem vill jag inte besvära dom med ett ärende i supporten. Så jag har inget emot att dom har en blogg per se.

Men när jag hänvisar en kund som drabbats av störningar (t.ex. om eposten inte fungerar - det gör folk snabbt irriterade) så kan det ge fel intryck om man uppfattar det som att dom mest "lattjar" på dagarna. Eller om man inte får svar på ett ärende inom rimlig tid. Som idag när senaste inlägget handlar om att dom ägnar sig åt pappersmejl.

Jag har verkligen inget emot humor och öppenhet (och klart dom ska ha kul på jobbet!) men när man får mycket merarbete pga strul är toleransnivån lite lägre.

Ursprungligen av Prometheus:

Förstår aldrig folk som tänker så där - "vi ska minsann inte sticka ut eller visa att vi har kul eller har åsikter för vi är ett företag och inte människor"

Det var inte så jag menade. Åsikter och människor är trevligt T.ex. när dom skriver vad dom anser om hur .SE sköter sina ärenden osv är det intressant läsning.

Ursprungligen av Prometheus:

Nu låter jag som världens supporter, men jag ville bara visa att det finns de med, till största delen, positiva erfarenheter också

Det är bra, ofta är det bara dom som klagar som hörs och syns. Men jag har under många år rekommenderat Aleborg som webbhotell, så det är inte en ensidig kritik från min sida. Förhoppningvis har jag hjälpt dom att få nya kunder på det sättet.

Ursprungligen av Adrian B:

Det är bra, ofta är det bara dom som klagar som hörs och syns. Men jag har under många år rekommenderat Aleborg som webbhotell, så det är inte en ensidig kritik från min sida. Förhoppningvis har jag hjälpt dom att få nya kunder på det sättet.

Jo jag med. Kanske har de lite växtvärk? När jag startade var de mindre tror jag, jag har inte koll på hur många kunder de har i och för sig.

Ursprungligen av Prometheus:

Jo jag med. Kanske har de lite växtvärk? När jag startade var de mindre tror jag, jag har inte koll på hur många kunder de har i och för sig.

Jo, det är samma tanke jag hade tidigare. Jag tror dom satsar hårt på att bli Sveriges största och det är bra på många sätt och vis, men för dom som var med på "den gamla goda tiden" (när man till och med hade supporten på MSN) är det inte enbart positivt.

Man skulle ju önska att den här tråden fick begravas för att Binero slutat klanta till det, men tyvärr är fallet inte så. Här kommer kapitel femtioelva i boken om problem hos Binero...

En större sajt som jag är med och driver (ni kanske kan ana vilken) flyttades till Binero i början av augusti.

Det började lite dåligt för jag fick ett mejl från dem om att de skulle skicka ut kontouppgifterna. Men det kom aldrig och när jag frågade om det fick jag istället ett svar att dom genererat ett nytt lösenord till mitt kundcenter, vilket ju inte alls var vad jag frågat om (man kan ha flera konton kopplade till ett kundcenter). Det visade sig att om man lägger till ett nytt konto till en befintlig kund hos Binero så skickas aldrig kontouppgifterna ut.

Men det var i sig ingen stor grej, vi fick fram uppgifterna rätt till slut och flyttade över sajten dit. Allt rullade på riktigt fint fram till den natten mot den 25:e augusti då jag fick ett automatgenererat mejl från Binero:

User webXX has used up 83.2422% of his bandwidth and 4.3457% of his allocated disk space

V insåg att vi skulle gå över gränsen innan månaden var slut och att vi behövde betala för mer bandbredd helt enkelt. Inom en timme hade jag öppnat ett ärende om att uppgradera kontot till ett företagskonto (vilket ger dubbelt så mycket bandbredd). Senare samma dag fick jag följande svar från supporten:

Hej Adrian,

Jag har nu uppgraderat dig till företagspaket och även skickat en faktura som avser uppgradering.

Så långt lät det bra och dagen därpå betalade jag fakturan (trots att förfallodagen var först 8 september).

Men i natt kom det ett nytt automatgenererat mejl från Binero:

User webXX has been suspended for bandwidth overusage

Wtf?! Vi hade ju uppgraderat kontot!

Jag skrev omedelbart till supporten i samma ärende där de påstått att kontot var uppgraderat för att påpeka att något inte stämde och att vår sajt låg nere. Det enda besökarna såg var ett meddelande om att sajten var avstängd, vilket inte kändes speciellt kul.

När inget hade hänt klockan 9.30 i morse ringde vi till slut Binero. De kunde då se att kontot inte alls var uppgraderat för det hade "tydligen aldrig blivit gjort". Ingen tillstymmelse till ursäkt eller kompensation för att de klantat sig.

Nu snurrar sajten på som vanligt igen men jag har fortfarande inte fått något svar på ärendet jag skrev till supporten inatt...

Uppdatering på ovanstående: Nu har vi fått en ursäkt och erbjudande om kompensation, så det är slutet på den historien och vi hoppas på att slippa fler problem i framtiden.

Vore intressant att höra vad ni blev erbjudna i kompensation. Loopia erbjuder, efter snart en månads ej fungerade e-post, extra lagringsutrymme, vilket känns som ett hån.

Ursprungligen av Kristofer:

Vore intressant att höra vad ni blev erbjudna i kompensation. Loopia erbjuder, efter snart en månads ej fungerade e-post, extra lagringsutrymme, vilket känns som ett hån.

Jag vill inte säga exakt vad dom erbjöd, men vi erbjöds en ekonomisk kompensation som jag fick ändrad till att förlänga kontot med x antal månader. En kompensation vi var helt nöjda med. Så credit till Binero för den biten.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-05 08:40

Jag har bytt från Binero till Oderland och är nöjd.
- Stabilare
- Bättre kontrollpanel (C-panel)
- Inget strul med fakturor
- Supporten bättre

Det är sånt jag upplevt.

Ursprungligen av obibobi:

Jag har bytt från Binero till Oderland och är nöjd.

Fast varför ska ett svenskt webbhotell som Oderland envisas med att skriva allt på engelska på sina sidor, jag blir lite tveksam ifall jag ska begripa allt som jag borde ta till mig av deras information & handledning... mnjä... helsvensk blir bäst - så tack för omtanken.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-06 11:27
Ursprungligen av Olle@mac:

Fast varför ska ett svenskt webbhotell som Oderland envisas med att skriva allt på engelska på sina sidor

Var hittar du ALL information på engelska?, jag hittar INGENTING på engelska, alla hjälpdokument jag ser är på svenska.

Bevaka tråden