Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svensk rättstavning i Office 2008?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-31 18:09

Jag har svensk version av Office 2008, men kan inte få rättstavningen att lira. Någon fått det att fungera?

Har du valt språk på dokumentet under Språk i menyn Verktyg?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-31 18:59

Yes. Nu funkade det, missade den enkla inställningen, tack!

Hej!
är det någon som vet om det finns någon inbyggd stavningskontroll i macen så att jag kan granska stavning och grammatik "på ena gången engelska, och andra gången svenska" när jag t.ex. skriver email?

mvh Jonas

Du kan högerklicka i mailet du skriver, välja "Spelling and Grammar" och där välja vilket språk du vill använda..

Ursprungligen av Johan S:

Du kan högerklicka i mailet du skriver, välja "Spelling and Grammar" och där välja vilket språk du vill använda..

Nu är ämnet Office 2008 och detta svar skulle alltså då gälla Entourage 2008. Men, inte blir det så i mitt Entourage...!?

I Jonas inlägg framgår ingenstans att det är Entourage han frågar om. Han får väl svara och förklara lite mera..

Jag har vart med om fler än en gång att folk fyller på med "relaterade" frågor i redan använda trådar

Ursprungligen av Johan S:

Jag har vart med om fler än en gång att folk fyller på med "relaterade" frågor i redan använda trådar

Om det inte är Entourage det handlar om bör du nog flytta iväg andra halvan av denna tråd till ny... (För det är både intressant fråga och intressant svar, fast uppenbarligen helt fel tråd.)

Vilket program är det du svarar om som fungerar på detta sätt förresten? Mail? (För det är väl inte Entourage och jag som "gör fel"?)

Alla program som kör md OS X inbyggda stavning..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-01 09:59

Nä vet ni vad. Det funkar inte. Jag väljer språk i verktygsmenyn och sätter svenska som standard till och med. Mitt i rättstavningen hoppar språket över till Engelska (USA). Jättekonstigt. Någon som har samma problem?

Hade problemet i Office 2004 att man innan man går in i menyn ibland var tvungen att markera all text (Kringla+A) i dokumentet och därefter välja språk. Då fungerade det. Kanske är samma...

1
Bevaka tråden