Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingår det fodral till touch?

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ingår det inget fodral till touchen? Någon som vet om det finns till dem överhuvudtaget?

Läste i någon tråd att det skulle ingå, men icke.
Lite besviken faktiskt, tycker det hade kunnat ingå samma sorts fodral till Touch som det gjorde till iPod Video 5G... Och dom från Griffin är inte mycket att hända i julgranen tycker jag.

Ursprungligen av daniels:

Läste i någon tråd att det skulle ingå, men icke.
Lite besviken faktiskt, tycker det hade kunnat ingå samma sorts fodral till Touch som det gjorde till iPod Video 5G... Och dom från Griffin är inte mycket att hända i julgranen tycker jag.

Håller med! Jag vill ha ett fodral som skydd i fickan och som man sen enkelt kan klämma ut ipoden ur. Kancke funkar med en ipod socka. Vem vet.

Ursprungligen av Polar730:

Håller med! Jag vill ha ett fodral som skydd i fickan och som man sen enkelt kan klämma ut ipoden ur. Kancke funkar med en ipod socka. Vem vet.

iPodsockan är ju töjbar, så det tror jag säkert den passar.

  • Medlem
  • Valdemarsvik
  • 2007-10-12 11:12

Jag använder en ipodsocka, den funkar underbart! Hade den först till min video, så den passade perfekt till touchen! Tycker att den skyddar bättre än det man fick med till video..

  • Medlem
  • 2007-10-15 13:45

Jag köpte faktiskt en sådan här nu på lunchen på Clas Ohlson

Funkar hyggligt för att förhindra repor, tills det kommer ett snyggare alternativ...
(Man kan ta loss den där karbinhaken)

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2007-10-15 17:32

Jag tycker att en Invisible Shield är det ultimata. Har precis satt på ett på min Touch. Syns ju knappt och skyddar kanonbra mot repor. Baksidan är ju så repkänslig att oavsett hur försiktig man är blir det ju repor.

Ursprungligen av gurne:

Jag tycker att en Invisible Shield är det ultimata. Har precis satt på ett på min Touch. Syns ju knappt och skyddar kanonbra mot repor. Baksidan är ju så repkänslig att oavsett hur försiktig man är blir det ju repor.

Det låter intressant. Var har du köpt ditt invisible shield? Finns de någonstans i butik eller är det nätet som gäller?

Ursprungligen av Loromits:

Det låter intressant. Var har du köpt ditt invisible shield? Finns de någonstans i butik eller är det nätet som gäller?

De har en egen hemsida man kan köpa ifrån:
http://www.shieldzone.com/

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-16 23:23

Zcover!!

Fick mitt silikon fodral idag, mycke tryggare grepp på podden och de la inte till många millimetrar. Kan starkt rekommenderas!

Länk:Z covers hemsida

  • Medlem
  • 2007-10-17 12:47

Incipio

Köpte den här.

http://store.apple-touch.com/content/accessories/4-132--2770.htm
Har inte beställt nåt från usa innan så jag tänkte inte på tull och sånt:'(
Kostade typ 400 med frakt men utan tull så slutligen gick kalaset på ca 670kr. men jag är nöjd ändå....
incipio orion svart.

Ursprungligen av gurne:

Jag tycker att en Invisible Shield är det ultimata. Har precis satt på ett på min Touch. Syns ju knappt och skyddar kanonbra mot repor. Baksidan är ju så repkänslig att oavsett hur försiktig man är blir det ju repor.

Hur lång tid tog leveransen förresten?

Hade en Invisible Shield på min Ipod Nano innan. men efter ett och ett halft år var de rätt sliten, vilket gjorde att jag tog av den...
Och den var precis som ny på ytan! Inga repor, smuts etc.

  • Medlem
  • 2007-10-17 13:06

två dagar. Sen stod ups och knackade på dörrn

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2007-10-23 14:24

Nån mer än mig som har problem att beställa från shieldzone? Har försökt att beställa ett halvdussin gånger men får alltid ett felmeddelande i stil med att "det går inte att dra pengar från VISA-kortet, antingen stämmer inte kortinnehavarens adress överens med leveransadressen eller så är det problem med din banks uppkoppling"

Trodde först att det bara var fel på mitt VISA, så jag provade med sambons kort istället, men fick samma felmeddelande. Provade sedan att stryka alla å,ä,ö:n i adressen, men fortfarande utan framgång. Nån som har haft liknande erfarenheter?

Ursprungligen av Hedslice:

Nån mer än mig som har problem att beställa från shieldzone? Har försökt att beställa ett halvdussin gånger men får alltid ett felmeddelande i stil med att "det går inte att dra pengar från VISA-kortet, antingen stämmer inte kortinnehavarens adress överens med leveransadressen eller så är det problem med din banks uppkoppling"

Trodde först att det bara var fel på mitt VISA, så jag provade med sambons kort istället, men fick samma felmeddelande. Provade sedan att stryka alla å,ä,ö:n i adressen, men fortfarande utan framgång. Nån som har haft liknande erfarenheter?

Jag hade inga problem att beställa, vilket jag gjorde igår. Jag använde mig däremot av Paypal, du kanske skulle ta och prova det?†

Är ipodsockorna värda sitt relativt höga pris?
För jag skulle behöva ett fodral till min Touch nu (fick min nya idag ). Vill inte handla från utländska internetbutiker...

  • Medlem
  • 2008-01-29 10:23

Någon som testat/sett detta "SwitchEasy CapsuleTouch"?

LÄNK

Detta fodral har jag, det dumma med det är att den tror att det är mörkt helatiden så den ställer in ljusstyrkan på svagt.

http://www.macoteket.se/product_list.jsp?group_id=1275242&product_id=1281222

Ser inte ut som på bilden då knappen längst ned är helt täckt.
Det fungerar bra i övrigt.

  • Medlem
  • 2008-03-31 11:30
Ursprungligen av danjo:

Någon som testat/sett detta "SwitchEasy CapsuleTouch"?

LÄNK

Köpte ett sådant fodral och är nöjd, men tycker att det är svårt att få de "fronter" som finns med att sitta bra utan att det blir ränder, dammkorn eller skit emellan. Dessutom verkar ju de repas väldigt lätt...

Måste ännu en gång rekommendera guardfilm!!! Billigare än invisible shield men precis om inte bättre. Har köpt nog 10+ sådana hitills till mig själv och alla kompisar. Har haft till video, touch och iPhone. Funkar klockrent alla gånger! Gratis frakt till Sverige dessutom.
www.guardfilm.com

Kan man använda sig av det lilla plaststödet som kommer till, om man har på ett silikon fodral likt det MaxxUS visar bild på?

http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id=389620

Det där använder jag... helt fantastiskt. Skyddar touchen bra, och det sitter dessutom en hållare på baksidan som man kan ta bort. Hållaren har en clip som går att ställa i olika lägen så att den fungerar som bordsställ (både i vanligt läge samt landscape). Dessutom följer ett fäste till den hållaren med så att man kan fästa den i bilen t.ex... finns på elgiganten för runt 300:-.... värt pengarna!

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-02-07 20:41

En sån här köpte jag. Tunn hårdplast som skyddar bra. Små dammkorn smyger sig in under plasten men man slipper repor på ipodden iaf.

http://www.ishop.nu/index.php?sida=16&id&prodid=684&shop_kategori=97&shop_h_kategori=

Jag förstår inte, är det bara jag som föredrar att ha flera miljontals små repor på baksidan än ha ett fult, smutsigt silikon-skydd på den som gör att ipoden ser bara pinsamt ful ut...?

Det är ju seriöst mycket finare att ha massa små repor på baksidan än ett skydd på ipoden, ni sätter alltså ett skydd på iPoden för att den ska förbli snygg... men den blir automatiskt ful när man sätter fodral på den?

(den har ju nästan sin charm när den blir heltäckt med små repor på baksidan.. observera att det är baksidan.. vi använder bara framsidan)

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-02-10 00:55

Jag köpte en INCIPIO ORION SVART.. läste att nån annan fått slanta upp 670kr??
TULL?? Varför det? märkt paket som "gift" slipper ju genom tullen, gav ca 275kr för mitt!

Kanonsnyggt, smidigt, lättanvänt, säkert, stöttåligt!
Sök på ebay på incipo.. eller på "ipod touch sleeve" och leta litegrann så..

//najkks

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-02-10 01:02

Efter lite letande kunde jag hitta denna: http://cgi.ebay.com/NEW-Incipio-Sleeve-Pouch-Carry-Case-for-iPod-Touch-UK_W0QQitemZ120220272409QQihZ002QQcategoryZ56170QQrdZ1QQssPageNameZWD2VQQcmdZViewItem?_trksid=p1638.m122

det är alltså den jag snackade om, tom. billigare än förut.. från UK ca 155kr med frakt!
OSLAGBART! Ett skyddande läderfodral som är vadderat på insidan och slimmad!

Köpte just ett extra ex till min Touch, för de pengarna kan man ha en i reserv!!!!

  • Medlem
  • 2008-02-14 20:31

Jag gillar också när det är lite repor. Gillar när grejer ser använda ut....

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-02-15 17:28

Kan rekomendera "incipio" -fodral.. finns i 8 olika färger!
Betalar ca. 185kr /st från England, sök på "incipio" på ebay så hittar nu säkert!

Bevaka tråden