Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funderar på att byta Apple Pro tangentbord

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har något bra förslag på ett snyggt/funktionellt tb som inte har sifferbiten på höger sida som många tb har?

Alltså ett lite mindre tb.
Skall kolla runt lite på nätet men hinner inte just nu. Kanske någon har någon hemma som de vill rekomendera?

G-bit

Det enda jag kan hitta är Macally iWebkey. Problemet med det är bara att det är enelskt (kanske inte är ngt problem) samt att det är dyrt, 1395kr ex moms på makoteket. Hoppas att du hittar ngt. :rolleyes:

Hmmm, ja snygg var den ju inte
Kanske skall bevara min Apple Pro kb i alla fall.
Dyr? Kanske beror på att den är trådlös

Men siffran 1300 någonting vet jag inte var du fått det ifrån...Macoteket?
På den sidan du länkat står det ca 800$.
Skall kolla vidare lite förstrött. Hålla ögonen öppna.
Tack för ditt tips!

G-bit

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
På den sidan du länkat står det ca 800$.

Jisses, det var dyrt!

/M

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Martin -:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
På den sidan du länkat står det ca 800$.

Jisses, det var dyrt!

/M

LOL...Ta bort en nolla, plz!
Typo!!!

Det keybord som kom med "iMac G3" hade ju det så, de saknar sifferbitten på högersida. Annars jämnlika med Apple Pro Keybord....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-09-30 14:13
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christoffer Larsson:
Det keybord som kom med "iMac G3" hade ju det så, de saknar sifferbitten på högersida. Annars jämnlika med Apple Pro Keybord....

Det stämmer inte. Jag har ett imac-tangentbord och siffrorna sitter visst till höger, avgränsade till och med. Kika på gamla bilder och du ska se att det stämmer.

G-bit: vad ska du ha för ditt Pro Keyboard om du köper ett annat?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
G-bit: vad ska du ha för ditt Pro Keyboard om du köper ett annat?

Det är sprillans nytt så jag antar att det borde ligga runtikring apples pris men...jag har faktiskt inte tänkt så långt.
Vid ett byte kanske man kunde kvitta det hela.

Jag gillar mitt tb, det är bara det att sifferbiten på höger sida tar sådan plats!

G-bit

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-09-30 17:39

Tangentborden som levererades till iMac G3 hade (har!) förvisso siffror till höger (avgränsade liksom de flesta andra tangentbord), men det är ett väldigt litet bord och tar mindre plats än Apple pro; kanske något för dig Gambit? Snygga är de också!

Jo iMac t-borden är väligt bra faktiskt, små och bra Går snabbare att skriva på dom *hehe* Det gäller bara att vänja sig vid dom... pilarna är dessutom små och bra (halvtangenter)

Hmmmm...alltså inte de nya iMacarna, tar jag för givet....att det inte är...eller?

G-bit

[ 30 September 2002, 18:41: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

Jag sitter *just nu* med det "gamla" iMac USB tangentbordet, det är 390x140mm. QWERTY-satsen är 280x105mm.

Powerknapp på TGB´t dessutom

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-09-30 19:05

Nix, inte de nya. Förr levererades imacarna med ett mindre tangentbord, numera levereras de med Apple Pro (även G3:orna levereras med Apple Pro-bord). Själv har jag tur då jag sitter med ett äldre tangentbord till en "gammal" iMac dv. Den modellen borde du kunna hitta på köp & sälj-sidorna någonstans.

Här är en liten bild:

Edit: Powerknappen på tangentbordet är verkligen lyx! Like it!

[ 30 September 2002, 19:07: Meddelandet ändrat av: PJW ]

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-09-30 19:11

Här är en bild på "min" modell!

Aaaaah! Ok.
Säljs den fortfarande? Förmodligen inte separat kanske....hmmm.
Tack för bilderna, Mr...Mugshot

G-bit

Köp & Sälj, ja. Läste inte ordentligt. Kollade för mycket på bilderna

G-bit

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-09-30 19:16

Mugshot...Du ska se mig IRL...

Nix, de säljs inte separat längre. Om du inte hitar en återförsäljare som sitter på nåt gammalt lager vill säga. Annonsera är mitt tips!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: PJW:
Mugshot...Du ska se mig IRL...

Var det ett hot eller?

G-bit

jag kör faktiskt ett sånt "litet" tangentbord, och jag är OTROLIGT nöjd med mitt tgb...
Som PJW sa, det är lyx med powerknapp på tangentbordet, men jag har för mig att det finns (har iallafall funnits) en powerknapp som man monterar på kanten av tangentbordet...

Det finns dock minus med dessa små tgb...
Ett minus går till den ickebefintliga knappen som ska hantera cd-släden.
En annan knapp som man faktiskt saknar är en "riktig" Delete-knapp... Det finns ingen sån på detta lilla tgb, men jag har vant mig vid att komma runt det i diverse program...

Jag tror att du har tur om du hittar ett sånt tgb på beg. marknaden, jag hade iallafall tur som hittade två efter ungefär 3 månaders annonserande och letande...

Kolla med reklamfirmor runt där du bor (STHLM ?) så kanske det finns lite "gamla" tgb till salu, jag hittade mina på en reklamfirma där de flesta bytt upp sig till "riktiga" tgb...

lycka till !!!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: 12moons:
Det finns dock minus med dessa små tgb...
Ett minus går till den ickebefintliga knappen som ska hantera cd-släden.

F12 funkar som den knappen. I alla fall på mitt tangentbord. Testa o se

Tack för tipsen

G-bit

1
Bevaka tråden