Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dumma Airport....

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det fler än jag som upplever airportar som lite svårjobbade?

Jag har en sproilans ny Airport (den vitare) som har bytt hem. Men när jag tar hit den så hittar jag den inte på nätverket via "Airport Admin". Den fungerar alldeles ypperligt (jag skriver detta inlägg uppkopplad på den just nu). Nu vill jag byta nätverksnamnet på den, men får inte upp den i Airport admin.
Jag har gjort en reset, fungerar inte. Frustrerande!!!

Prova att koppa kabel mellan dator - AP-bas.
Gör om övningen...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke W:
Prova att koppa kabel mellan dator - AP-bas.
Gör om övningen...

Been there, done that.....

Kan passa på att fråga....
När man gör en sådan övning, ska man koppla in den i WAN eller i Ethernet uttaget? Jag har provat båda utan resultat, men vilket är korrekt?

Edit: rättstavning

[ 25 September 2002, 17:22: Meddelandet ändrat av: Fleno ]

Tror att båda kan fungera men LAN är nog den riktiga. Är du säker på att du fått den helt resettad?

Ta ut strömkabeln, tryck in resetknappen (hålet) håll den intryckt, koppa i strömmen, släpp knappen efter minst 2 sekunder från att du satt på strömmen.
Nu skall mitten lampan blinka med 1 sek intervall.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke W:
Tror att båda kan fungera men LAN är nog den riktiga. Är du säker på att du fått den helt resettad?

Ta ut strömkabeln, tryck in resetknappen (hålet) håll den intryckt, koppa i strömmen, släpp knappen efter minst 2 sekunder från att du satt på strömmen.
Nu skall mitten lampan blinka med 1 sek intervall.

Jodå...allt det där har jag gått igenom, blinkande mitt diod och hela kittet. Jag har gjort detta ett antal gånger förut på andra airports med lyckat resultat men denna Airport vill sig inte. Hrmmm.....usch, dålig dator-dag idag...

Detta har jag också råkat ut för med ett par olika basstationer. Provat att ansluta med iBook, PowerBook, trådlöst och med kabel. Vid ett tillfälle kunde jag en kort stund använda admin-programmet, sen förlorades anslutningen igen. Jag har pratat med Apple, som menar att det troligtvis är något fel på basstationen, och om det intye hjälper med reset, ska man byta ut den.

Flyttar till Hårdvara/Tillbehör.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2002-09-26 13:56

Om man använder DHCP så ska det bara vara att klicka på "Annan/other" (eller vad det heter)i Airport Admin och ange IP = 10.0.1.1 (vilket alltid är Airport:en vid DHCP), skriva lösenord och vips så kommer man in.

(Jag kan heller inte se min Aiport-station utan använder denna metod)

1
Bevaka tråden