Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Oj, vad jag blir trött, Canon!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en CanonScan N650U och har väntat på drivrutiner till Mac OS X. Till min glädje kunde jag för några månader sedan läsa att de skulle komma i oktober månad. Har nu väntat hela oktober. Inga drivrutiner. I kväll när jag surfade in på deras sida ( http://consumer.usa.canon.com/osx/scanners.html) ser jag att de bytt datum till november månad. Nu är det bara att vänta till novembers slut för att se om de flyttar datumet till december (lättare än att faktiskt skriva de där drivrutinerna).
Usch vad ni är dåliga Canon!

  • Oregistrerad
  • 2002-11-02 20:24

Talade med en kille på Canon för ett tag sedan. De har ett helt team som jobbar på det, men de är inte så vana vid Unix så det kan ta sin tid...

Sen så ahr de som Epson en utvecklar web där man kan ladda ner beta versioner av mjukvaran. Kontakta canon så får du en URL...

Huuu....har en likadan men löste det med ett scanner - program som fanns på versiontracker
kommer bara inte ihåg vad det hette och jag har bytt dator nu.

Om du har Photoshop och OS9 installerat är det bara att "hämta in" scannern via P-shop, scanna där. Vips har du bilden
Går att göra med OSX i Classic mode.
Annars får du ladda ned VueScan via Versiontracker och lägga ut ca 400:- för en licens.
Om du inte kör licens är det lönlöst för programmet lägger ut en massa loggor över hela din bild annars.

/G

Ganska skandalöst faktiskt. Har själv en N1220U. Det går iofs ganska smärtfritt att scanna i Classic med CanoScan Toolbox...

Kör med VueScan i stället! Stödjer Canon N650U och N1220U utan problem, och är bara hur bra som helst! Har _bara_ haft dåliga erfarenheter av Canons drivrutiner och skannerprogramvaror, men VueScan är så välfungerande att man blir rent lycklig! Iofs är det shareware, men man får använda samma licens för upp till fem datorer och dessutom blir man berättigad till fria uppdateringar så länge VueScan uppdateras. Själv tyckte jag att det var klart värt det...

www.hamrick.com/vsm.html

1
Bevaka tråden