Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

512 ram för nya Quicksilver dyr?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kollade in Macotekets pris på 512 ram-modul för Quicksilver och det låg på drygt 1200:- inkl. moms.

Är det dyrt?
Själv blev jag lite förvånad över att det inte var dyrare.

G-bit

[ 26 September 2002, 07:10: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

  • Oregistrerad
  • 2002-09-25 22:33

De är billigare i USA, Gambit...
Hur var det nu igen...ocker??

eeehhh... Snackar vi SDram eller DDR ?
Är du på jakt efter SDram så läs vidare...

XP-Data i GBG tar 871 inkl. moms
http://www.xp-data.com/product.asp?p=803

Tror det är billigast just nu iallafall...

(köp en, jag har en själv)

SDram inte DDram.

Tack 12moons.
Överlag tyckte jag priset var ganska ok.
Macoteket var det första stället jag kollade in.
Surfar vidare såklart

G-bit

klart man ställer upp med bra priser till en bra Gambit !!!

Läser dina inlägg med stort leende och tycker du har en skön stil, fortsätt med det !!!

597:- inkl moms på http://www.netvaruhuset.com/

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: xplane:
597:- inkl moms på http://www.netvaruhuset.com/

jäklar, vad billigt...
hoppas bara att minnena funkar till Macen...
de minnen som XP-data säljer funkar perfekt, har 3 st. såna minnen själv...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: 12moons:
klart man ställer upp med bra priser till en bra Gambit !!!

Läser dina inlägg med stort leende och tycker du har en skön stil, fortsätt med det !!!

Ojsan!
*Gambit rodnar,tittar ned i golvet och ler*

Tack!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: xplane:
597:- inkl moms på http://www.netvaruhuset.com/

600 PIX?!
Nä nu...börjar det klia i fingrarna riktigt ordentligt!

xplane...errr, var exakt hittade du den infon?
Jag hittade bara dem för dryga 800:- .

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
xplane...errr, var exakt hittade du den infon?
Jag hittade bara dem för dryga 800:- .

Kolla under "168-pin 133Mhz - OEM", alltså inga original.

Gjorde en liten ändring på rubriken. Hade skrivit fel. Blandade ihop BusMhz med pinsiffran

xplane ok!

G-bit

[ 26 September 2002, 07:20: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

1:a....2:a...3:e-KÖPT!!!

Hoppas bara den passar nu

G-bit

Gambit, mycket ramminne är KUNG !!!

Jag saxar fritt ur mitt mycket tummade exemplar av boken "berömda djungelordspråk" från tidigt 1200-tal:

"Den som har mest ram när datorn dör vinner"
(något klurigt med översättningen, jag behärskar ju inte "djunix" så bra ännu)

Seriöst så tror jag faktiskt att det rör sig om samma minnen hos NetVaruHuset som de minnen jag har i min dator, har liksom svårt att tro att ett OEMminne skiljer sig så mycket från den generella standarden att det inte passar i din dator...

"Köpmannen, som mest såg ut som en gammal pirat, stod bakom den föråldrade köpdisken och betraktade dig med ett begynnande leende i skägget. Hans dunkla inrättning tydde på ett innehållsrikt liv med historier från alla världens hörn, en butik där det fanns allt man kunde önska sig, om man bara kuinde betala för sig...
Medans du går runt och studerade hans arsenal av möjliga och omöjliga prylar, så får du en känsla av att vara iaktagen på det mest kusligaste sätt. Du bestämmer dig dig för att rycka upp dig ur den mörka tanken och gå rakt på sak...
Dator tillbehör !
Det var därför du var här, inte för att bli uppskrämd av en gammal sjörövare som köpmannen.
Med bestämda steg navigerar du fram bland allt gammalt skräp som samlats i butiken under årens långa lopp, kommer så fram till köpdisken, spänner ögonen i den gamle mannen och ber att få lite upplysningar om 512 Mb ram minnen.
Den ärrade gamle köpmannen stirrar stint tillbaks på dig, böjer sig långsamt fram över disken, med elddonets låga fladdrade i ögonen, och viskar med raspig röst:
-Köp, köp, köp...
Ge efter för dina begär av en snabbare dator, tänk på möjligheterna med att ha fler program igång samtidigt, och tänk på att du kommer...

Det var just då som hans porslinsöga pluppade ur och hamnade under köpdisken varpå köpmannen böjde sig ner och muttrade nägra elaka kommentarer om "rackarns asiater, dom gör ju alltid för små storlekar på saker och ting..."
Du tar tillfället i akt och väljer att göra en snygg sorti och smyger ut innan den muttrande gubben hinner resa sig upp och säga "hundratrettitre megahertzare var det ja..."

Väl hemma igen så bestämmer du dig för att koppla upp dig och beställa ditt minne från webben istället..."

Vad kan vara enklare än att beställa prylar från en sida på nätet idag ?

snabb, snabbare, Gambits dator...

är det så ?

1
Bevaka tråden