Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon kunnig i InDesign som har tid över?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Skulle väldigt gärna vilja piffa upp en artikel jag har skrivit i Word till en stilig sådan i InDesign. Jag har sökt lite efter artikelmallar, men hittar inget, och jag är ganska lost i InDesign.

Så antingen om någon kunnig orkar ägna 5 minuter åt att klistra in min text och piffa upp det lite designmässigt, eller om någon sitter på en mall för en artikel innehållandes någon bild eller så.

Tack på förhand.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-30 13:04
Ursprungligen av mr_tobbe:

Hej!

Skulle väldigt gärna vilja piffa upp en artikel jag har skrivit i Word till en stilig sådan i InDesign. Jag har sökt lite efter artikelmallar, men hittar inget, och jag är ganska lost i InDesign.

Så antingen om någon kunnig orkar ägna 5 minuter åt att klistra in min text och piffa upp det lite designmässigt, eller om någon sitter på en mall för en artikel innehållandes någon bild eller så.

Tack på förhand.

Vad har du InDesign till om du inte kan använda det? Har du sumpat manualen?
Det finns program för dig som inte kostar så mycket som InDesign.
Pages till exempel, finns i iWork-paketet och kostar bara en bråkdel av av InDesign kostar. Dessutom så enkelt att använda att man inte behöver manual.
Känns lite som du kastat pengarna i sjön som investerat i fel program.:confused:

Ursprungligen av Konrad:

Vad har du InDesign till om du inte kan använda det? Har du sumpat manualen?
Det finns program för dig som inte kostar så mycket som InDesign.
Pages till exempel, finns i iWork-paketet och kostar bara en bråkdel av av InDesign kostar. Dessutom så enkelt att använda att man inte behöver manual.
Känns lite som du kastat pengarna i sjön som investerat i fel program.:confused:

Vi har det i skolan, så enkelt är det. Skulle inte få för mig att köpa det utan utbildning eller intresse.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-30 13:12
Ursprungligen av mr_tobbe:

Vi har det i skolan, så enkelt är det. Skulle inte få för mig att köpa det utan utbildning eller intresse.

Satsa på Pages.

Håller inte med.
Traggla med InDesign tills du kan det.
Om du har intresse alltså och tycker det är kul med nya program.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2008-03-30 21:20

Om du måste göra något snyggt snabbt, kör på Pages. Om du har planer på att bli en duktig designer och verkligen har viljan att lära dig InDesign så satsa på det istället.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-03-31 20:18

Visst har jag det..

1
Bevaka tråden