Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hårddisk i firewire-låda

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-09-25 13:24

tänkte köpa en firewire-låda, förhoppningsvis den här:

- är det någon som har förslag på vilken IDE-HD man ska köpa och var? tänkte nog 120GB

- är det någon som har några erfarenheter av den här eller andra firewire-lådor?

[ 25 September 2002, 15:55: Meddelandet ändrat av: Jens H ]

Jag ringde till Googie för 6 veckor sedan och pratade med "produkt chiifen" och han sa att dom använder inte IBM diskar längre, dom kör tydligen Seagate (eller om det var Western Digital, kommer inte ihåg) för att dom var tystare och hade mindre drift problem...

Han sa också att dom kommer släppa den första och andra modellen (Clamshell och Sandwich) utan HD, som endast skal, så att du kan välja själv på tillverkare och storlek...
Men priset kommer att hamna på runt 200 Euro för dessa första modeller, eftersom tillverkningskostnaden är dyrare än till denna Organic modellen...

Men hade jag beövt en FireWire enhet för HD, så hade jag ju lätt köpt en sådan här !!!

Synd att dom inte gör skal för 5.25 enheter som typ brännare, då hade jag ryckt en sådan DIREKT !!!

Sen har dom snygga T-shirts också...

1
Bevaka tråden