Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätverkskort till HP LaserJet 4 Plus från yngre stenåldern?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-08 19:52

Går det att få tag på ett sånt? Problemet är att jag har en gammal HP LaserJet 4 Plus vars parallellport för PC är paj. Endast den seriella porten funkar vilket suger riktigt ordentligt. Skrivaren fungerar bra men utskrifterna tar evinnerlig tid. Nätverkskort saknas märkligt nog.

Frågan är alltså: hur i helsefyr får man tag på ett nätverkskort alternativt ett fungerande parallellportskort till skrivaren? Är det någon som har tåckna däringa grejor liggande i en kartong någonstans?

  • Oregistrerad
  • 2002-12-08 19:59

De går att få tag på. Men det är inte lätt. Sök på olika annonstorg. Tror vi har några reserv till några skrivare... De är värda sin vikt i guld då man behöver dem!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-08 20:12

Så det är inte ett vanligt PCI-kort då? Kan man få en LJ 4 Plus att funka med Mac också? Tipsa mig gärna. Det är ett stort fult as till skrivare men den fungerar ju fortfarande.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-08 20:22

HP är inte min starka sida...

Men ahr för mig att nätverkskorten är stora och klumpiga, HPs egna.

HPs support sida. Finns en massa drivrutiner till macen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-08 20:37

Jag har faktiskt hittat HP-skrivaren i grovsoprummet. Jag skruvade sönder den, dammsög den inuti, gjorde rent valsarna med fönsterputs och monterade ihop allt igen. Funkar perfekt. Men parallellporten är som sagt sönder. Om du råkar ha ett sådant kort - hör av dig!

1
Bevaka tråden