Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur importerar jag mitt iTunes-bibliotek?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-03-28 19:13

Hej!
Jag har problem med mitt iTunes-bibliotek! Ska försöka importera det från en extern hårddisk och gör då såhär:

1. Öppnar iTunes
2. Väljer Importera under fliken Arkiv
3. Letar reda på filen iTunes Library och klickar på "Öppna".

Enligt vad jag har hört ska detta funka. Det har gjort det tidigare. Från samma musik-bibliotek. Men nu är det stopp. Någon som har några kloka råd?

Jag hänger på.....

Jag har nyss sparkat igång en ny bärbar PC och installerat iTunes på den. Jag har all min musik på en extern hårddisk i en mapp som heter "iTunes Music"

Hur får jag iTunes att fatta att den ska hitta all musik där?

Dr Tinnitus

Tror det löser sig....

Jag importerade en xml-fil från den mappen, så ny verkar den jobba med att få grepp om all musik.

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • 2008-03-30 18:19

Men varför går det inte för mig? Mappen som jag ska importera är på 10,86GB, så det borde ju finnas musik där i. Men när jag öppnar den så säger iTunes bara att "vissa spår kunde inte importeras eftersom de inte kunde hittas" eller nåt sånt. Men den importerar alla spellistor. Men dom förblir tomma!

Kolla längst ned i den mapp du har musiken i, om där finns en fil som heter .xml på slutet.

Det är den som ska markeras och sen klicka på öppna.

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • 2008-03-30 18:49

Börja med att ställa om sökvägen tll iTunes-mappen inifrån iTunes.
File > Preferences > Advanced > General

  • Medlem
  • 2008-03-30 19:12

Det är xml-filen jag har importerat.

eQ: Kan du tala lite mer lättförståeligt tack? Tänk på att jag är mupp!

Dalle.

Det han menar är att du ska öppna inställningar och där leta reda på där man ändrar vilken sökväg iTunes ska använda för att hita hela din musikmapp. Du klickar bara ändra och sen letar du fram och markerar i vilken enhet och mapp som musiken ligger i.

Klicka på redigera, välj inställningar, sen avancerat så är du på rätt sida om fliken heter Allmänt. Sen ser "Placering av mappen iTunes music" och en ruta där det står var den ska ligga. Till höger har du en knapp "ändra" klicka på den och du får upp ett förnster där du letar dig fram till och markerar var på datorn eller den externa hårddisken musiken ligger.

Dr Tinnitus

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Dalle.

Det han menar är att du ska öppna inställningar och där leta reda på där man ändrar vilken sökväg iTunes ska använda för att hita hela din musikmapp. Du klickar bara ändra och sen letar du fram och markerar i vilken enhet och mapp som musiken ligger i.

Klicka på redigera, välj inställningar, sen avancerat så är du på rätt sida om fliken heter Allmänt. Sen ser "Placering av mappen iTunes music" och en ruta där det står var den ska ligga. Till höger har du en knapp "ändra" klicka på den och du får upp ett förnster där du letar dig fram till och markerar var på datorn eller den externa hårddisken musiken ligger.

Dr Tinnitus

Jag har gjort exakt så. Min sökväg är till min externa hårddisk. All musik lägger sig på externa men problemet är att library filen och den där XML filen ändå lägger sig i en annan iTunes mapp i "min musik" på datorn.

Går det att göra så dom 2 filerna också lägger sig i den iTunes mappen som finns på externa hårddisken?

1
Bevaka tråden