Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Keyspan - fjärrkontroll för presentation

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har testat Keyspans "fjärrkontroll för presentationer" och vet om den är någonting att ha?

Enligt specarna så verkar den inte använda sig av blåtand. Kan det vara ir? Detta verkar dock lite märkligt, då ir är ganska så störningskänsligt och kräver att man har fri sikt mellan datorn och, i detta fallet, fjärrkontrollen.

Någon som har testat prylen och vet mer?

[ 11 Januari 2003, 19:40: Meddelandet ändrat av: Peter Edwardsson ]

Detta är egenligen inte någor svar på ditt inlägg Peter. Men jag har alltid undrat vilken fjärrkontroll Steve Jobs använder under sina Keynote-presentationer.

Någon som vet?

/M

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: -Martin-:
Detta är egenligen inte någor svar på ditt inlägg Peter. Men jag har alltid undrat vilken fjärrkontroll Steve Jobs använder under sina Keynote-presentationer.

Någon som vet?

/M

Det kanske var en JobStick™

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-01-11 21:20

Varför tror ni han använder en fjärrkontroll? Är det inte troligare att han har en gubbe som kör programmet åt honom?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: safir:
Varför tror ni han använder en fjärrkontroll? Är det inte troligare att han har en gubbe som kör programmet åt honom?

Han håller ju någon blå pryl i händerna hela tiden, och som han lägger ifrån sig när han visar grejer på sina datorer. Vad kan det då vara...

/M

  • Oregistrerad
  • 2003-01-11 21:40

Det finns ju flera olika fjärrisar på marknaden. har för mig jag sett den blå varianten, dyr som bara den.

Kanske en fråga till Apple här på forumet?

Har inte testat själv, men en av mina kunder har köpt Keyspanns remote och tycker den funkar perrefekt...

//Johan

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Johan Granström:
Har inte testat själv, men en av mina kunder har köpt Keyspanns remote och tycker den funkar perrefekt...

//Johan

Vet du om den är känslig för hinder mellan datorn och remoten?

Ja, numera har ju även 99mac´s testlabb tittat närmare på Keyspan Presenation Remote. Och jag kan avlöja att det varken rör sig om Bluetooth eller IR-överföring, utan om helt vanliga radiosignaler.

Hela testet finns här!

/M

1
Bevaka tråden