Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pricerunner testar MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-03-15 20:21

MBP som speldator

Har du slutligen groteska mängder pengar och vill ha en behändig, extremt kraftfull och snygg dator som är bra för både spel och resande, kan vi inte annat än rekommendera Macbook Pro. I allt utom prisvärdet är den testets vinnare.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-03-15 23:44

Är den så mycket dyrare?

Skulle i vilket fall som helst kunna lägga till några tusen kronor för att få en dator med ett välfungerande OS, vilket gör MBP väldigt prisvärd i jämförelse med de andra. Fast det beror ju också på vilken modell de testat. 17-tummaren med LED-skärm och fetaste processorn kostar ju trots allt en del... Men billigaste modellen är enligt mig mycket prisvärd.

den blev trots allt "bäst i test" - men ofta blir vi "mac-älskare" inte nöjda med såna här tester då de inte tar med "helhetskänslan" som man får betala lite mer för

Jag köpte min 17 tums MacBook Pro i november 2007 för ca 25.000 kr.
Mycket pengar och man får naturligtvis välja bort andra saker man vill köpa.
Känns hittills som värd varje krona och gillar speciellt batteritiden. Min kan jag
sitta med i 4 1/2 timme. Grafiken är underbar och att visa biler/foto är ett rent
nöje. Fast det kommer väl ta mig några år innan jag fattar alla funktionerna.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-03-25 22:21
Ursprungligen av KaRo:

Jag köpte min 17 tums MacBook Pro i november 2007

November 2007 - Då har du ju haft den i flera månader redan. Borde väl snart vara dags för en ny då Typ en Air eller så . . .

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-03-25 22:29
Ursprungligen av Eva:

November 2007 - Då har du ju haft den i flera månader redan. Borde väl snart vara dags för en ny då Typ en Air eller så . . .

Köpte min för 1 vecka sedan eller 2 (mbp 17") känner att den börjar bli seg, funderar på en mba..

Ursprungligen av gustavb:

Köpte min för 1 vecka sedan eller 2 (mbp 17") känner att den börjar bli seg, funderar på en mba..

Funderar du på en Air för att du tycker att din Pro är seg är du nog inne på fel spår.

(Missförstå mig inte nu, jag vill ha en Air jag med)

Ursprungligen av gustavb:

Köpte min för 1 vecka sedan eller 2 (mbp 17") känner att den börjar bli seg, funderar på en mba..

anar jag ironi?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-03-26 13:37

Jag tror tyvärr henkebarn var lite närmre sanningen.

Lättsamma Air

Eva: Ja, min Pro är redan halvgammal så jag får nog fundera på en ny och nice dator !

Gustavb: Nej, en Air ska man nog köpa om man prioriterar unga, lättsamma, slanka blondiner för din del och smarta, smärta, ungdomliga män för min del. Fantastiskt sällskap när man vill ha det kul och behändigt men inget för vardagsslitet.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-03-27 00:27
Ursprungligen av KaRo:

Gustavb: Nej, en Air ska man nog köpa om man prioriterar unga, lättsamma, slanka blondiner för din del och smarta, smärta, ungdomliga män för min del. Fantastiskt sällskap när man vill ha det kul och behändigt men inget för vardagsslitet.

Jag tror att en go stationär (iMac/Mac Pro) och en Macbook Air hade vart den kompletta uppsättningen. Föredrar brunetter btw

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-03-27 07:35
Ursprungligen av KaRo:

Eva: Ja, min Pro är redan halvgammal så jag får nog fundera på en ny och nice dator !

Vet inte hur du har tänkt använda din Air men om det bara är för lite surfning och kunna kolla mail och så kanske du skulle satsa på en iPhone i stället. Du bara måste testa iPhone, jag är övertygad om att du kommer att gilla den.

Jodå Eva, jag funderade på iPhone men tänkte att det är bäst att vänta på 3G-varianten. Men nu blev det en Air eftersom jag vill ha en stor skärm för bilder. Jag förstår att du gillar iPhone. Jag har iPod Touch som ju har liknande funktioner och den är verkligen toppen. Det optimala vore väl en kombination av iPhone och Air ? En multimaskin tror jag kommer i vår livstid.

Ja gustavb; kombinationen Pro och Air är väl bra tycker jag som är en lycklig ägare till dessa två "välartade" maskiner.
KaRo/rödblond;)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-29 16:21

inbyggt 3g modem dvs telefonintegration i air, känns som att den dröjjer rätt länge- 3g är extremt dåligt utbyggt i USA, så det ger inget mervärde där- och usa är väl häljften av apples försäljning?

1
Bevaka tråden