Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Magsafe lampan på ny MacBook pro slocknar...

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla!

Har som sagt en ny MacBook Pro. Hade först en glossy men bytte till matt.

Hänt 2-3 ggr att magsafen slocknar, vickar man lite på kontakten så slocknar den. Sedan får jag ta ut den och sätta i den igen.

På Glossy datorn var det inte så alldeles ny den också provat med båda laddarna så laddarna är det inget fel på. Ska jag testa att byta batteri eller kan det vara själva kontakten i datorn som är glapp i?

Har glossy datorn kvar men ska skicka iväg den på måndag. Så kan i sådana fall switcha batteri bara.

Ska prova att köra på batteri en gång tänkte jag. Har bara laddat den en gång och det var när jag laddade den direkt ur kartongen. Så kanske bra att kalibrera det tänkte jag.

Den laddar hela tiden oavsett om lampan lyser eller ej.

Är det något man behöver oroa sig för?
Tacksam för svar!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-03-29 12:48

Borde inte vara batteriet det är fel på men dom är ju identiska så du kan ju prova att byta. Hade gissat på att kontakten i laddaren som var trasig men det hade du ju kollat. Så, det är nog kontakten i datorn som är nåt fel på. Prata med dom du köpte den av.

Känner bara att jag inte orkar hålla på liksom. Nu när jag äntligen fått denna liksom vill man ju ha en som fungerar bra. När jag köpte MacBooken tog det 4-5 datorer innan jag fick en som fungerade vettigt. Allt annat fungerar bra. Ska kolla efter att jag har kalibrerat batteriet. Men batteriet kan det kanske vara tror du?

Det tar ju dock laddning hela tiden även om lampan inte lyser så...

Händer mig lite då och då att lampan på min laddare slocknar. Inget jag har brytt mig om, eftersom den fortsätter att fungera även när lampan har slocknat.

Har nu pratat med apple support och kommer att skicka tillbaka denna dator. Detta är helt sjukt vilken skit! När jag hade min MacBook fick jag 4 datorer innan jag fick en vettig.

Nej gamla grejor är det bästa man kan ha!

Nu tar den inte emot laddning ibland heller fattar nada.

Provat med 2 olika batterier och 2 olika laddare!

Sitter hemma med 1 Matt och en 1 glossy exakt likadan och ingen av dem vill jag ha!

Så trött på att genomgå denna process!

Nej Apple sjunker som ett skepp!

Ingen dator för 4000!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-03-29 15:36

Sitter själv med en MBP & är sjukt nöjd. Men jag har haft problem med tidigare modeller tex G5:orna.

Min MacBook Pro anlände idag och jag verkar ha samma problem. Jag känner inte att det är något direkt problem, men det är helt klart underligt. Återkommer om jag hittar någon orsak till det.

Nej för 16000 spänn ska fan inte laddningslampan flippa upp och ner och inte bete sig som den ska. Sedan funkade inte heller caps lock tangenten som den ska.

Men sitter på den nurvarande tills jag fått den nya dock är den försenad.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-10 00:41

Den gröna lampan slutar lysa ibland på min macbook pro också, laddaren fortsätter dock att förse datorn med ström. Således är det inget jag bryr mig om utan tycker det är ganska skönt att slippa det ibland lite irriterande gröna ljuset

  • Medlem
  • 2008-04-10 01:47

Gå in på auktoriserat serviceställe och byt laddaren mot en ny bara......fick jag göra när jag haft min macbook i en vecka och det har funkat klockers i 7 månader sen dess.

Korsriddaren om du bara hade läst innan vad jag hade skrivit hade du aldrig ställt en så dum fråga!

Läs det jag skrev innan! Provat 2 laddare och 2 olika batterier ingen skillnad sitter dock på min nya maskin som inte verkar ha detta problem fick den igår.

  • Medlem
  • 2008-04-10 22:34

Du kanske skulle lära dig att läsa innantill och bli litet trevligare i tonen. Mitt svar var inte en fråga och inte heller riktat till dig, utan till inlägget ovan mitt skrivet av "jensjal".

Jag kan förstå att man blir frustrerad över att sakerna inte funkar som de skall, men att låta denna frustration gå ut över andra som postar det är bara onödigt.

Ursprungligen av erkkan:

Korsriddaren om du bara hade läst innan vad jag hade skrivit hade du aldrig ställt en så dum fråga!

Läs det jag skrev innan! Provat 2 laddare och 2 olika batterier ingen skillnad sitter dock på min nya maskin som inte verkar ha detta problem fick den igår.

Sitter nu med min nya dator av macbook pro, och lampan började precis nu lysa svagt igen. Fattar nada

Lyser eran magsafe lampa ibland svagt... nu lyser min svagt grönt sken fullladdad och klar...

Ursprungligen av erkkan:

Sitter nu med min nya dator av macbook pro, och lampan började precis nu lysa svagt igen. Fattar nada

Lyser eran magsafe lampa ibland svagt... nu lyser min svagt grönt sken fullladdad och klar...

Min håller på så ibland nu, kom efter senaste uppdateringen. Inget jag lider av dock.

okej, skönt att det finns ett problem med detta också då.

Är detta något man ska bry sig om eller hur ser det ut?

Ska man be om en ny dator av apple eller hur ser det ut tycker ni?

Inne på min andra matta nu, den förra slockande dock lampan på ofta och laddade ibland inte.

Ingen som har något att säga om detta... Mer respons!:)

Har alltså den nyaste versionen av MBP

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-14 16:21

Min santa rosa har exakt samma beteende, och det har den haft sedan den var ny. Jag har inte ens orkat reflektera över det eftersom det endast är ett estetiskt problem och att jag i grunden inte behöver ha någon liten diod som talar om för mig om jag satt i laddaren eller inte. Själva laddningen fungerar klanderfritt på min manskin.
Men är det så att man kan mjölka ut en helt nu dator (min börjar ju bli lite sliten) så kanske man skall göra ett försök

Haft 3 mbp nu glossy den första skickade jag tillbaka den hade inte detta så vad jag kunde se, bytte sedan till en matt och den slockande lampan på osv. tog inte emot laddning ibland.

Den nya verkar dock bara få svagt sken ibland men TROR jag tar emot laddning hela tiden verka ju sjukt att båda skulle ha exakt samma problem.

Verkar ju vara en hel del som haft detta "problem" eller "bugg"

Något man ska byr sig om eller retunera och få en ny dator igen?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-06-30 16:35

Min har också börjat göra det den senaste tiden, ingenting som jag stör mig på dock.

Någon som vänt sig till Apple angående detta problem?

sitter här nu med en macbook, laddarlampan har slutat lysa och batteriet tar ström. Vad råder ni till att jag bör göra?

min magsafe (85W mbp) laddar inte batteriet när lampan slocknat, men batteristyrkan avtar heller inte. pillar jag lite på magsafekontakten kan jag få den att lysa - ibland. först sambons magsafe som smälte på hennes MB och sen det här på min MBP.

Jag hade samma problem med min nya MBP, men jag återställde bara SMU och då
löste det problemet med magsafe-kontakten.

Återställ SMU på MacBook och MacBook Pro:
1. Stäng av datorn och ta bort alla ansluttande sladdar inkl. strömförsörjning.
2. Ta ut batteriet.
3. Håll ned strömbrytaren i fem sekunder så nollställs SMC.
4. Sätt tillbaka batteriet och strömförsörjningssladden. Starta sedan datorn.

enjoi.

min nätadapter (på nya MBP) lyser inte och plötsligt började det lukta konstigt från den och strömmen tas från batteriet just nu

Tog dock min broders adapter från hans MB och då började den ladda direkt.

Har köpt datorn från en kompis för nån månad sedan så vet inte hur det blir med ev. garanti ?

Vad kostar annars en ny och snabbaste stället att beställa en ifrån ?

1
Bevaka tråden