Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Numeriskt tangentbord fungerar inte?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Numeriskt tangentbord fungerar inte... Det jag har är en Logitech Cordless Number Pad. (Trådlös)
inget nummer fungerar... Jobbar med 3D och behöver få den att fungera.

Någon som haft liknade problem?.

behöver er hjälp...

/J

  • Medlem
  • 2008-03-28 22:31

Numlock?

Var hittar jag Numlock i nya Macbook pro? hittar inte...

  • Medlem
  • 2008-03-29 08:44

F6 om det är som det alltid har varit. Eller fn+F6 om du har ställt in datorn så.

Hmm.. inget hände.. då fick jag fram en bild som jag aldrig sett. kolla bilden

Alltså när jag tryckte fn+F6

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-03-29 09:38

Det finns ingen numlock på nya Macbook Pro.

  • Medlem
  • 2008-03-29 09:56

Har ditt numeriska tgb någonsin fungerat? Annars är det ju lätt att tro att du inte har drivrutiner som fungerar. I så fall kan du testa att ta hem USB Overdrive.

Den har aldrig fungerat... köpte den igår...
Ska testa ta hem overdrive..

Den kostar 20 USD eller hur?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-03-29 11:04

Vad händer när du trycker på dina knappar på numeriska tangentbordet, fungerar dom som piltangenter istället?

Har du stoppat i batteri i tangentbordet? På rätt håll?

Batteri på rätt plats

Det enda som fungerar är som ni ser på bilden. (skrev på word) och även enter fungerar och även back, Tab. men inget annat.. När man knappar på nummer så ser man att reset lampan på trådlös USB lyser varje gång man trycker numeriskt tangentbord så de har "kontakt"...

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-03-29 11:37

Är det möjligen någon av knapparna på det numeriska tangentbordet som fungerar som en "clear" knapp?

Starta Kalkylator, skriv in lite siffor och se om allt rensas när du trycker runt på dom knapar som ej har siffror på sig. Då är det stor chans att den knappen är Num Lock tillsammans med att du håller nere shift.

Ursprungligen av Mija:

Är det möjligen någon av knapparna på det numeriska tangentbordet som fungerar som en "clear" knapp?

Starta Kalkylator, skriv in lite siffor och se om allt rensas när du trycker runt på dom knapar som ej har siffror på sig. Då är det stor chans att den knappen är Num Lock tillsammans med att du håller nere shift.

Ja, de fungerade dom "clear" i Kalkylator ser man.. Hur löser jag detta?

fungerade som (inte dom)..... :-/

1
Bevaka tråden