Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firewire partitionsbegränsning?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-01-10 17:09

Oj oj oj...

Här tror man att man blivit lycklig ägare till en bra 250 GB firewire-disk, en Maxtor 5000XT. Har funkat fint, ända tills nu när jag kopierade in 32 GB data på disken för att sedan när jag ansluter den till en annan mac märka att den inte vill montera sig på skrivbordet.

Usch. Skivkontrollen i OS X rapporterar att "Nycklarna inte fungerar". Efter lite sökande på nätet ser jag att det verkar vara reparabelt, och att diskar med trasiga nycklar går att montera i OS 9. Andra verkar också fått dessa trasiga nycklar just när de kopierat mycket data i ett svep.

I alla fall, startar om i OS 9, disken kommer fint upp på skrivbordet, och jag kan kopiera ett gäng filer jag ogärna vill bli av med. Ser också att det är lite "directory damage" - en mapp som blivit en mapp i en mapp i en mapp o.s.v...

Denna hitills fungerande firewire-disk har jag kört som en enda jättepartition på ca 233 GB. Kan det vara det som gör att det hoppar ur när jag öser in så mycket data på disken, på grund av någon elak bugg i firewire-drivrutinen / OS X eller ata-controllern i hårddisklådan? D.v.s att någonstans i kedjan stöds inte partitioner som är så pass stora?

Nån som vet nåt?

Löste detta sig? eller kvarstår problemen du beskriver ovan? Funderar på att skaffa en likadan disk nämligen.

Jag har en likadan disk. Jag kopierade över 200GB data på den det första jag gjorde när jag packade upp den, det tog visserligen lite tid men jag har inte haft ett enda problem. Min har nu snurrat dygnet runt i en månad och flyttats mellan både Winodws maskiner och macar utan problem.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Daniel Ström:
Jag har en likadan disk. Jag kopierade över 200GB data på den det första jag gjorde när jag packade upp den, det tog visserligen lite tid men jag har inte haft ett enda problem. Min har nu snurrat dygnet runt i en månad och flyttats mellan både Winodws maskiner och macar utan problem.

Tack, det var vad jag ville höra. Beställer disken nu

1
Bevaka tråden