Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth krånglar vid bildimport från mobiltelefon

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Oskarshamn
  • 2008-03-27 14:32

Bluetoothproblem på MacBook PRO

När jag ska skicka en bild från min telefon (via blåtand) till min alldeles nya MacBook PRO så funkar det inte.
Telefonen säger till om att det inte går, "anslutning via Blåtand misslyckades försöka igen"?.
På datorn kommer det alltså aldrig upp att det är en fil på ingång, vill jag acceptera?. (funkar när jag testar till exempelvis en kompis några år gamla MacBook)

Ps: Jag vill inte gå in via datorn för att hämta filen från telefonen. Ds
Hjälp!!

Telefonen är Ericsson K800i
Datorn är MacBook PRO (inköpt för ca 2 veckor sedan) med OS X leopard

Mvh
Daniel

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-29 00:40

Man måste gå in under sharing i systeminställningarna och tillåta bluetooth filesharing.

Det ska vara allt.

  • Medlem
  • Oskarshamn
  • 2008-03-29 16:23
Ursprungligen av nilew:

Man måste gå in under sharing i systeminställningarna och tillåta bluetooth filesharing.

Det ska vara allt.

Du hade så rätt.

Stort tack.

/Daniel

Någon som har fler tips när blåtanden inte fungerar?
Blåtanden på min MBP har nämligen plötsligt slutat att fungera. Varje gång jag försöker föra över en fil från min mobil så ändras blåtandsikonen till ej tillgänglig på datorn och efter en stund kommer texten "överföringen misslyckades, försöka igen?" upp på min mobil. Har kollat inställningarna i datorn men allt verkar ok. Det hela är extra märkligt då allt fungrade utan problem bara för några veckor sedan.

1
Bevaka tråden