Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.5.3 har börjat testas

Tråden skapades och har fått 217 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-28 16:01

Appleinsider skriver om Build 9D10 som börjat testas. 75 buggar är fixade inom de här områdena: AddressBook, AppleScript, Audio, Back To My Mac, Dashboard, the Dock, DVD Player, Finder, Graphics, iCal, Mail, Portable Home Directories, Printing, Rosetta, Spaces, Spotlight, Time Machine, and VoiceOver, Dashboard, iCal alarms and syncing, Installer App, Spotlight indexing, PDFs within the Preview App, Mail alarms, Spaces, Stacks and the Dock.

Appleinsider

Tack.

Acke ÄR min idol!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-28 16:44

Han läser för många ryktes sidor.

//Rob

PS: Såg precis att det här är mitt 777 inlägg.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-28 17:55
Ursprungligen av Snabeldrake:

Tack.
Acke ÄR min idol!

Skicka 25kr och ett frimärke till mig så får du ditt member-numrer, diplom och medlemspin.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-28 19:27

Grattis ACKE,, nu du fyller jämt. 5555 inlägg,, inte illa..

/F

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-28 16:43

2 kvar till 5555

Allra coolast vore om man kunde stänga av 3D-dock i Systeminställningar utan hack. Det gick ju att lösa med menyraden.

Cant wait
*kutter*

Hmm inga rykten om att fixa brandväggens tjatiga popups än? Gah vafan!

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-03-28 23:52
Ursprungligen av Ipod_Lover:

Hmm inga rykten om att fixa brandväggens tjatiga popups än? Gah vafan!

Brandväggens vadå?

  • Oregistrerad
  • 2008-03-28 23:57

när ska de fixa det där satans reparera "skivbehörigheter-problemet"???

Ursprungligen av ledin:

Brandväggens vadå?

Eviga popups om jag vill tillåta tex adium ansluta till internet varje gång jag startar programmet. Det är ett känt problem fast märks inte om man låter brandväggen tillåta alla anslutningar eller låter endast nödvändiga tjänster få ansluta.

Det händer med vissa program när man har ställ in åtkomst för specifika tjänster och program.

Själv vill jag inte ha någon av de två andra alternativen då jag vill ha lite kontroll med anslutningar och jag vill tex kunna streama.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-03-29 00:14
Ursprungligen av Ipod_Lover:

Eviga popups om jag vill tillåta tex adium ansluta till internet varje gång jag startar programmet. Det är ett känt problem fast märks inte om man låter brandväggen tillåta alla anslutningar eller låter endast nödvändiga tjänster få ansluta.

Det händer med vissa program när man har ställ in åtkomst för specifika tjänster och program.

Det händer väl ändå bara första gången du startar applikationen, händer det fler gånger så är det för att du uppdaterat eller flyttat den.

Yep. Alltså måste det vara någon sorts bugg för att brandväggen bör ju inte klydda pga uppdatering av program som händer att man gör rätt ofta.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-03-29 00:44
Ursprungligen av Ipod_Lover:

Yep. Alltså måste det vara någon sorts bugg för att brandväggen bör ju inte klydda pga uppdatering av program som händer att man gör rätt ofta.

Om du uppaterar programmet är det ju ett helt nytt program och därför ska du godkänna det igen.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-03-29 13:57
Ursprungligen av Ipod_Lover:

Yep. Alltså måste det vara någon sorts bugg för att brandväggen bör ju inte klydda pga uppdatering av program som händer att man gör rätt ofta.

Ahaa...inget jag märkt av så jag undrade lite

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-01 21:11

Nu är 9D11 ute. 19 nya fixar och inga kända fel. Skiljer sig rätt rejält från hur Apple brukar släppa Mac OS X-byggen. Det brukar vara ganska långt emellan de tidigare byggena för att sedan komma tätare ju närmare släpp.

Kan man hoppas att de fixar till Mac OS X 10.5 server också..

Tillägg: Appleinsider rapporterar om både Airport fixar och MacBook Air sömnfixar. Känns väldigt välkommet. Släpp nu säger jag.

Säger det igen. AFP/SMB-buggen i OS X Server. 'nuf said.
Det kan hoppa över alla andra buggfixar och bara koncentrera sig på denna.

Instämmer till fullo med Hedman

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-04 16:32

9D12 är ute. 17 nya fixar och bara ett känt fel. Antingen har Apple bytt sätt att utveckla byggena eller så har de haft många interna byggen innan de släppte ut 9D10. Hur som heslt, bring it!

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-04-04 19:42

Finns det någon info om hur stor 9D12 är, och hur testare upplever den?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-04 20:28
Ursprungligen av hugin:

Finns det någon info om hur stor 9D12 är, och hur testare upplever den?

Stoleken hoppas väl alltid fram och tillbaka under utvecklingen. Olika stora för Intel och PPC och vart de är man är i utvecklingen. Sedan har vi ju hela kombo vs delta grejen också.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-04-12 14:37
Ursprungligen av acke:

Stoleken hoppas väl alltid fram och tillbaka under utvecklingen. Olika stora för Intel och PPC och vart de är man är i utvecklingen. Sedan har vi ju hela kombo vs delta grejen också.

Det är väl inget hinder för att ange hur stor den är?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-12 16:21
Ursprungligen av hugin:

Det är väl inget hinder för att ange hur stor den är?

Sant, tänkte mer att det inte säger nått om slutresultatet. Hur som helst har jag ingen aning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-12 12:36

9d19 är släppt. 31 nya fixar. Totalen på fixade buggar borde ligga på ca 140. Antagligen mycket mer under ytan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-15 20:45

9d20 är ute. Fokus ligger nu på färre delar (17) av Mac OS X. Två kända del, ett med VPN och ett som handlar om att en del text inte är översatt ännu.

Jag höll på att svimma idag då jag fick höra att Apple ska ha löst AFP-buggen i 10.5.3 server uppdateringen. Jag vågar inte tro på det innan jag ser det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-16 13:48
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag höll på att svimma idag då jag fick höra att Apple ska ha löst AFP-buggen i 10.5.3 server uppdateringen. Jag vågar inte tro på det innan jag ser det.

Du måste ju tänka på att AFP är nytt och att Apple inte har tillgång till all kod...

Rotfl

Lmao!

Bevaka tråden