Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Parallels: Spel-problem

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har ett litet problem med att spela spel i Windows-läge på min Macbook.

Tidigare försökte jag spela Battlefield:Vietnam genom VmWare Fusion men det gick inget vidare då min far påpekade att VmWare inte stödjer saker och ting som kräver DirectX 8.1 eller högre.

Jag kunde inte starta Battlefield:Vietnam överhuvudtaget med VmWare, när jag testade med Parallels fungerade det lite bättre. Nu ser jag hela introt etc. och jag ser "in-game"-muspekaren ett par sekunder, därefter dör spelet som innan.

Felmeddelandet jag får upp är det klassiska "Battlefield Vietnam har oväntat avslutats, vill du skicka en rapport etc etc etc"

Jag har en Macbook med 2GHz processor, 2GB minne, resten original.

Är det någon som kan hjälpa mig att få igång spelet?

Tycker att det borde fungera om man ser hela introt och en in-game pekare.

Nu får ni fundera lite och hjälpa mig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-28 17:31

Varken VMWare eller Parallells är gjorda för att köra spel i, och skulle du få igång ett spel kommer nog prestandan bli ganska tveksam, då båda programmen är ganska dåliga på 3D-grafik. Vill du spela på din Macbook bör du istället installera Windows med hjälp av Bootcamp. På så sätt kan du starta datorn i Windows, utan att ta omvägen genom OSX. Där kommer spelen fungera mycket bättre.

A-ha!

Då får jag tacka, så ska jag leta upp en lätt användarguide om hur jag installerar windows då.

Kan det vara så enkelt att när jag faktiskt har Bootcamp installerat redan, kan jag köra .exe-filer i OSX?

I vanliga fall skulle jag säga att jag inte är den enda som undrar, men nu känns det som att jag är den enda som inte vet.

Om du/ni har lust får ni gärna tala om i klartext hur jag gör medan jag letar upp en FAQ eller något i den stilen.

Tackar för det snabba svaret.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-02 12:56

Fabian, när du startar Bootcamp i Verktygsprogram så står det "skriv ut manual". Följ råden i alla andra trådar så du inte gör fel, sen är det bara spela på! Och .exe-filer kan inte köras i osx.

1
Bevaka tråden