Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Viktig" Firmware uppdatering till SuperDrive (A03/A04)?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kanske är sen att lägga märke till detta men Pioneer går ut med "Viktig Firmware uppdatering" till deras A03 och A04 brännare, som vi mer känner till under namnet SuperDrive. Själv köpte jag en A04 efter att jag inskaffat min Quicksilver och har alltså inte Apples svarta SuperDrive. Men det finns väl ingen skilnad på dessa?

"17th September 2002, Stockholm, – DVD Forum har nyligen utfärdat nya specifikationer för “high-speed write-once and re-recordable media (4X for DVD-R and 2X for DVD-RW). Detta höghastighets inspelningsmedia kommer snart att finnas till försäljning på marknaden. I samband med att DVD Forum offentliggör specifikationerna för höghastighets-media, meddelar Pioneer Europe NV att ett antal av företagets DVD-R/RW-brännare för datorer och DVD-R/RW-inspelare behöver uppgraderas för att kunna använda det nya mediet utan skador på enheter och skivor. Uppgraderingen kommer att korrigera den interna koden i Pioneers DVD-inspelare och brännare. Det är mycket enkelt att ladda ner den nya programvaran och det är av yttersta vikt att få detta gjort innan det nya höghastighetsmediet används i spelarna"

http://www.pioneer.se/se/support_faq.jsp?category=support/update

Dock så har Pioneer endast .exe filer att ladda ner, och även om jag lyckas packa upp en sådan så går det väl inte att göra Firmware uppdatering på en Mac? Eller?

Är jag helt ute och cyklar eller?

hhhmmm...

detta låter intressant...
Men precis som du skrev så finns det ju bara en .exe fil att ta hem...

å andra sidan så spelar det liksom ingen roll för mig med snabbare DVD bränning...
Jag stoppar in en DVD när jag drar ut på stan och gör lite ärenden, en timme senare kommer jag hem och då är skivan klar, med verifiering och allt sånt...

Hett tips förresten...
100-pack DVD-R skivor (som funkar i Macen) för 1.500 kr.
http://www.microstore.se/
Jag har testa ca 10-15 skivor nu och inte sabbat en enda DVD, dessutom klarar dom av att bränna allt möjligt...

*uppdaterar i morgon*

1
Bevaka tråden