Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finder-visar inte HD på Sidebar

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hagfors
  • 2008-03-28 09:47

Hej
Jag har problem att jag kan inte se de 2 extra hårdiskar på skrivbord.
DisWarrior Directory:This disk does appear on the desktop.
Diskutility=Mount Point:/Volume Leopard1

Men diskarna syns inte ingenstans,gör jag en file search med File Buddy då hittar FB HD och via det kommer jag åt diskarna.

Men troligen är det nåt fel .
Snälla Hjälp mig

Har du kollat inställningarna för Finder, där kan du nämligen välja att bock i eller ur om du vill ha synliga diskar på skrivbordet eller i sidofältet. FINDER >> INSTÄLLNINGAR...

Har du ställt in att de skall synas då?

i Finder, välj "Inställningar" i menyn "Finder"
se till att det är ikryssat under "Allmänt" att hårddiskar skall synas, externa skivor etc.

Bajs. Pjerssan han före...

  • Medlem
  • Hagfors
  • 2008-03-28 10:08

Jodo allt är där som det ska ...

  • Medlem
  • Hagfors
  • 2008-03-28 10:09

Jag har kopplat 3 extra externa lacie diskar som jag ser på SB men inte de interna syns inte :((

  • Medlem
  • Hagfors
  • 2008-03-28 10:10

I finder pref är allt som det ska vara jag vet att man ska välja där för att se dem olika i Sidebar men inget där

  • Medlem
  • 2008-03-28 10:15

Och du har en bock i inställningarna, inte ett streck?

  • Medlem
  • Hagfors
  • 2008-03-28 10:21
Ursprungligen av Baron:

Och du har en bock i inställningarna, inte ett streck?

visst har jag det

Vad säger Skivverktyg då om du markerar disken och väljer "läg den här disken på skrivbordet" ?

Finns en tråd på MacFixit som handlar om försvunna diskar. Där har en fått fram ikonen igen på sin startdisk med hjälp av programmet GoodByeHello, med det programmet går det att ändra mellan synligt/osynligt läge på filer och mappar.

  • Medlem
  • Hagfors
  • 2008-03-28 15:53

Tja

Nu har jag jobat ordentlig med alla diskar fram ok baok DiskWarrior fixade allt på ca 3 timmar och nu är kaktiskt Fred och Friheten som andas i rummet tack alla som har deltagit i min kamp mot den stora delicious apple...

1
Bevaka tråden