Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förslag på Hundnamn

Tråden skapades och har fått 57 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag och min Mari har idag en hund, Bosse.

Bosse är en Parsson-Russell Terrier - han ser lite ut som en Jack Russell fast med längre ben (högställd).

Nu skall vi ha en till. Valpnamnet på honom är "Vitas" han är helt vit och på gullighetsindex så går han utanför skalan....

Men...

Inte fan kan han heta Vitas - det är väl ngn gammal avdankad Tennislirare?

Mitt eget förslag är Tippex! , Bosse & Tippex - The Dynamic Duo...

Bosse & Killer

Ursprungligen av Johan S:

Bosse & Killer

Mäns favoritnamn på hundar är väl;

Razor, Killer, Diesel, Ozzy och Turbo

Ser ut som en liten Laban.

Det är valptider hos oss oxå, vår Cairnterrier Rupert ska få en kompis. Vi är dock i omvänd situation, namnet är klart (Winston) men vi har ännu inte valt valp. Troligtvis blir det den ena av dessa:

Ursprungligen av Hagelin:

Ser ut som en liten Laban.

Det är valptider hos oss oxå, vår Cairnterrier Rupert ska få en kompis. Vi är dock i omvänd situation, namnet är klart (Winston) men vi har ännu inte valt valp. Troligtvis blir det den ena av dessa:

Kul. Hur många var det i den där högen?

Frun surfar brevid mig här, vi hittar fler namn; Paddington, Pascal, Pingu (+).
Hon gilalr verkligen Laban, "det ligger änna gött i mun"

Ursprungligen av Goflorp:

nte fan kan han heta Vitas - det är väl ngn gammal avdankad Tennislirare?

Vitas Gerulaitis, härlig tennisstjärna som ljöt kolmonoxidförgiftningsdöden 1994 - samma onödiga död som Emile Zola med fru. Nä, det kan inte jycken heta!

Jag röstar för Dennis - har alltid velat ha en hund som heter det.

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Vitas Gerulaitis, härlig tennisstjärna som ljöt kolmonoxidförgiftningsdöden 1994 - samma onödiga död som Emile Zola med fru. Nä, det kan inte jycken heta!

Jag röstar för Dennis - har alltid velat ha en hund som heter det.

Synd på Gerulaitis. Håller med dig om att det var en onödig död, å andra sidan vet ju ite vi vad som låg bakom. Det här är nog inte rätt tråd heller för det... vi lämnar det.

Dennis är sött och rappt.

Precis pratat med banken, en hund är ju inte direkt någon 50-öresaffär. Snarare 9 lök... Hela bankkontoret kollade in bilden (lagt samma bild på min blogg) och alla gick igång rejält.. kul...

  • Medlem
  • Harestad
  • 2008-03-27 13:30

Grymmaste namnet jag hört på en hund: Cat Stevens

Hunden var med i ett av avsnitten i TV-serien Califonication med "Arkiv-X Mulder" David Duchovny i huvdrollen.

Meredith: My baby.
Hank: You have a baby with the married guy? Holy f***!
Meredith: No, my dog, Cat Stevens.
Hank: You have a dog named Cat Stevens? Holy f***!

Hank: (Whispering to the dog) Hey, Cat Stevens. C'mere, Cat. Come here. I'll take you away from all this. Cat... (Dog turns towards Hank) Peace Train's a good song. C'mere, Cat. C'mere.

Aaouh så söta hundar ! Både Vitis och Brunisarna.
Är det verkligen tillåtet att visa valpar på 99.se ? Då blir ju alla som galna och vill ha
en egen. Är ni månne sponsrade av en kennel ?

Kalla honom Katten (ide´stulen från Ree_Tab i föregående inlägg). Då kommer nog folk att reagera men det får ni ta.
Eller varför inte Karo ?

Sarek.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-03-27 13:57
Ursprungligen av kuspen:

Den listan sitter gumman med redan....

Hon har fastnat för Laban nu, fan, jag som just lyckats förtränga Laban, Anna och långa Farbrorn....

Ursprungligen av kuspen:

Fan, du får fem poäng av mig och 10 av frugan för din avatar, skrattade så jag nästan ramlade av stolen.

Jag har ju bara en förvirrad stumfilms-elaking, du har ju en legend!

Ursprungligen av Goflorp:

Fan, du får fem poäng av mig och 10 av frugan för din avatar, skrattade så jag nästan ramlade av stolen.

Jag har ju bara en förvirrad stumfilms-elaking, du har ju en legend!

Som om inte Rotwang skulle vara en legend. I vissa kretsar i alla fall.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-03-27 14:10

Torsten.

OT: .. men det där är "Jake" va'? På avataren? Sötaste avataren alla kategorier!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-03-27 14:54

Våran hund, som är en korsning mellan springer spanniel och breton, heter Kaos. Katterna heter Elvis, Smulan och Mercedes. Min gamla katt hette HubbaBubben.

En hund skall väl ha ett kort enkelt namn så det blir lätt att lyssna till.

Frun hade vart på promenad, hon tänker bra då säger hon;

Milou ?

Ja, det ligger ju gött i mun, kort, koncist, enkelt...

Vi har det som förslag, inget är bestämt än.

Jag gillade Kaos, fast den här har en stamtavla som får Bernadottarna att gå och gömma sig

En kompis till mig hade en blandras "Stridshund 90" kallade han den med "långa namnet" , ute var det bara "Hund"

Låter inte Milou lite för...mjukt för den hundrasen ? Fast det passar bra nu när han är valp och gudasöt. Mille låter mer killaktigt. Laban är ett fint hundnamn.
Oj, vad svårt det måste vara att hitta ett bra namn ! Jag har alltid önskat mig en hund men har alltid jobbat för mycket för att ha en. Har funderat på passande hundras i flera år. Första förslaget var faktiskt en Jack Russel. Dom verkar så pigga och lagom stora. Sedan var det malteser ett tag och nu har jag haft en chihauhau-period. Få se vad det blir sedan.

KaRo, jag kan rekommendera Parsson Russell Terrier.

1) De luktar inte "blöt hund" !
2) De är lagom stora - du kan lyfta upp hunden om det behövs.
3) De är läraktiga, pigga, nyfikna

Vad man skall tänka på är väl

Trimning. Bosse trimmas en gång i kvartalet, göra det själv är roligt men lite slitsamt. Lämna bort det är dyrt...Mari fixar sånt själv med speciella kam-knivar.

Terrier, de kan vara jävligt envetna.

Galna i vatten, älskar simma (ger mkt muskler).

I Övrigt blir ju hunden vad du gör den till.

Bosse är snäll, lite hoppig på nya folk. Älskar bada. Inte smällar-rädd.
Begriper NEJ, kommer på inkallning etc, men ändå inte polishundsdisciplin...

Nu har vi bestämt oss!

Tack alla ni som bidrog med förslag och funderingar. Vi har diskuterat dem alla.
Mari har haft sin blogg och site full med förslag också.

Slutsats: Milo (jag trodde det var med "u" på slutet -fel av mig)

Kollade med wikipedia och det såg ok ut (inte kul hitta ett namn och sedan visar det sig att det ägts av en massa hemska människor och mördare etc...)
Vore ju inte kul att döpa hunden till Hitler ungefär utan att veta om et'

Handpenning är lagd, nu väntar vi på besked från andra änden att veterinärbesiktning etc är klart. Sedan skall vi till Mjölby ungefär och hämta hem honom.

Off topic...
Jag träffade en gång två polishundar från gävle, två svarta schäfrar som hette Devil och Satan.

Milo - mycket bra förslag. Snyggt namn och lite lagom blandning av robust finess. För ni vet ju inte ännu vilken personlighet han har. Ja, jag vet att hundar i mycket blir det man uppfostrar dom till men han har ju trots allt lite anlag med sig. Finns det inte en staty som heter Venus de Milo ? Nåja, det har ni redan kollat upp. Inte fel med lite kultur-antydning i namnet eftersom han har fin stamtavla.

Opps, här blev det lite väl stor text på Milo ! Slipprade med pekfingret.

Med tanke på var du bor så borde han ju heta Milo V.

Goflorp:

Du inser väl att vi (nu när du visatMilo) förväntar oss foton på första gången han träffar Bosse, bajsar ute, jagar en fågel, skäller ordentligt osv ?
Gäller Winston Hagelin också.

Bara så du vet.....

Ok ok ok...

Lovar förpesta med såna där meningslösa foton som egentligen bara intresserar "föräldrarna". Nä, men NÅN bild kommer och sedan kommer det finnas gott om material på våra respektive bloggar och hemsidor

Du kan redan idag om du vill KaRo kolla in

http://hem.bredband.net/jeremiah
http://hem.bredband.net/newht

newht.blogspot.com (Maris blogg)
goflorp.blogspot.com (Min)

Om du sedan vill så har gumman en site som kanske mest är för tjejer:
http://www.hwitarum.se , det är ÄKTA gratis att va mä!

*rodnar lite lätt och skrapar med foten*

menar du det?

Okey killar, har ni smickrat färdigt nu eller kommer det mer ?

Tack för adresserna Goflorp ! Får kolla där ibland. Har varit inne på din frus webbsida tidigare. Den är fin och jag är mycket intresserad av heminredning också men har tyvärr inte tid att vara aktiv på fler sidor.

Hur förbereder ni Bosse på att han får en valp ? Lite mental coaching eller ?

Ursprungligen av KaRo:

Okey killar, har ni smickrat färdigt nu eller kommer det mer ?

Tack för adresserna Goflorp ! Får kolla där ibland. Har varit inne på din frus webbsida tidigare. Den är fin och jag är mycket intresserad av heminredning också men har tyvärr inte tid att vara aktiv på fler sidor.

Hur förbereder ni Bosse på att han får en valp ? Lite mental coaching eller ?

Han tittade på mig idag när jag ställde in andra buren i bilen...
Sedan Blondie dog (Nov 07) har vi bara haft en bur där bak.

Jag skall över till grannön till en kompis som en finsnickare och göra ett underrede till den andra buren. Innan vi gjorde ett sånt till Bosse så såg ju inte hunden ut där bak, kan gissa att det var lite tråkigt att åka bil då... Praktiskt sätt att kunna ha paraplyer, koppel och sånt skit under underredet också. Bifogar bild.

Annars vet jag inte hur mkt en hund fattar. Han ser iofs bilder (duktig tv-tittare bl a) och han har hört oss diskutera namnen.. "Milo" måste han ha hört 100ggr...

Bevaka tråden