Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny version av Retrospect för Mac är äntligen på gång

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ny version av Retrospect för Mac är äntligen på gång. Ser lovande ut

http://www.emcinsignia.com/products/smb/retrospectxformac

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-27 23:16

Jaså, har du fått ned den?

Nån som hört nåt om nån tidsplan på detta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-28 19:41

Retrospect är det mest fyrkantiga och omständiga program jag jobbat i. 10 mer steg än nödvändigt på allt. Tur att det funkar bra i slutändan i alla fall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-06 20:17

Nu så.

Tillägg: Ja inte har de bytt ut sina GUI-utvecklare i alla fall.

Senast redigerat 2009-01-06 21:50

Det bästa som hänt sedan Filemaker!

Grymt nöjd med de tester jag kört. Någon som har problem med betan?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-01-15 15:41

Retrospect är så användarfientligt att jag är förvånad att det finns kvar ännu. Har jobbat med det dagligen i många år men jag blir fortfarande förvånad varje gång det fungerar.

Ja snabbtestade betan men typ inget funkade när ja skulle köra backup till disk så ja la ner rätt fort..

  • Medlem
  • Haparanda
  • 2009-01-16 22:23

Ja visst är det hjärndödande att köra Retrospect. Efter att ha försökt hitta någon fil/katalog som körts i backup för någon vecka sedan känner man sig som ett snedstreck i knoppen efter allt katalogtänkande.

Jag har tidigare haft lösningar som byggt på CCC och diverse cron-script. Funkar förvisso stabilt och bra men är mer användarkrävande än Retrospect. Därav blev det Retrospect vid senaste bytet för ett par år sedan.

Jag har inte uppgraderat på dessa två år. Tvekar att göra det då skiten verkar fungera (och ska alltså inte röras...)

Har ändå för mig att retrospect är ett VANLIGT program för Backup.

Hur kan det vara det om det är användarfientligt, rörigt, "hjärndödande" etc. Det verkar ju allmänt värdelöst. Vad är det för magiskt med programmet? Ngn som har lust berätta?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-01-16 22:57

Det är väl det enda som finns, om man inte kör ccc och andra liknande.

Installerat och konfigurerat så gör det sitt jobb dag och natt utan problem. Klarar de flesta backupmedia. Vi backar upp två servrar och 13 klienter det har snurrat i flera år utan mer tillsyn är byte av backupkassetter.
Har utmärkta funktioner för att förhindra uppbackning av t ex klienters filmer och musik.

Sen håller jag med om GUI:et och att det inte är särskilt användarvänligt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-03-24 08:55

Nu är 8:an släppt. Någon som testat?

Skulle testa men den funkar inte på PPC än så ja la ner projektet. De betor som jag prövade var väldigt buggiga, får hoppas dom fixat allt i den släppta versionen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-24 22:48

Använder Retrospect sedan 2 år och har i princip inte haft några problem med själva backup'en, men däremot är 'användartröskeln' mycket hög! Svårt program att lära sig att hantera...och inte helt självklart hur man återskapar förlorad data. Man skulle kunna säga att Retrospect är raka motsatsen till TimeMachine! Men Retrospect är betydligt mer avancerat och verkar ha få konkurrenter på mac-marknaden...

1
Bevaka tråden