Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radeon 8500

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-17 13:45

Hej!
Sitter med en QuickSilver 733MHz 640MB ram och GF2MX .... funderar på att byta upp mig grafikkortsmässigt nu... är mycket intresserad av TV-OUT .. Om jag förstått rätt så är Radeon 8500 inte så dumt?
Någon som vet om det skulle ge min dator någon hastighetsökning alls... Skulle spel såsom quake3 och Warcraft3 gå bättre? Quake3 kör jag i 640x480 i sämsta möjliga grafik, men det lär gå lite snabbare ändå?
Mycket intresserad av att höra tips från er som provat kortet, gärna har samma spec. på dator som mig.

Har ni tips på andra bra grafikkort som har TV-OUT och är betydligt bättre än GF2MX så tipsa gärna

mvh

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-10 13:43

Kör med ett radeon 8500, för att svara på min egna fråga åvan... JA, warcraft 3 gick sanslöst mycket snabbare!! kör 1280x1024 med allt på högsta.. fungerar utmärkt!! (jag är petig så säger jag utmärkt är det minst sagt utmärkt)
Quake3 gav nästan inga förbättringar alls i 640x480...

Letar efter folk som har erfarenhet av tv-out och så, får svartvit bild på tvn även, både med PAL och NTSC..

startar en egen tråd om detta istället...

Vill du bli av med ditt överblivna GeFårs kort?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-10 16:58

sålde GF2MX kortet för 1200kr ... det var en hejdundrans budgivning via e-post.. tror jag ropade ut det för 600-700kr ... samma kväll var det upp ei 1100kr, morgonen efter 1200 och då sålde jag det samma dag på tunnelbanan på vägen till universitetet... väldigt smidigt...

so sorry

1
Bevaka tråden