Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iSub frågor, lägsta pris samt tips sökes.

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-10-22 01:57

Min kompis är nöjd med sin iMac G4, fast ljudet är dåligt. Han har Apple Pro Speakers till sin iMac, och jag gissar på att en Harman Kardon iSub (Subwoofer) borde göra susen?

- Var köper man en iSub till lägsta pris?

- Ni som äger en iSub, är ni nöjda med den?

AppleStore vill ha 729pix för iSuben.

Vad menar du med att ljudet är dåligt? En iSub bättrar ju bara på dom låga frekvenserna...ljudet blir inte bättre möjligen lite/mycket mer bastryck men bättre...Nää låt vara att ljudupplevelsen är subjektiv i allra högsta grad...Men att påstå att Apples högtalare tillhör Hifi segmentet är en grov överdrift... :rolleyes:

iSticks är bättre än Apple Pro speakers.
Det är kanske det du tänker på.
iSub kommer inte med i Apple Pro paketet vad jag har förstått.

När man köper iSticks kanske man måste köpa till iSub (den du har på bilden).
Den brukar man sätta ned på golvet. Det är den som kanaliserar basen (de låga frekvenserna, som ovan sagt).

/Gambit

Finns en iSub på www.dd.se ("fyndhyllan") för dryga 500,-

MVH Mattias

(jag har iSticks själv och det är den enskilt bästa datatillbehörsinvestering jag någonsin gjort)

  • Oregistrerad
  • 2002-10-22 09:41

iSubben är varenda krona !!!! Ger ett baslyft utan like. Dom syns då och då som begagnade för ca 7-800:-. Bara att köpa / Ingvar

Jag kör Pro Speakers + iSub med min QS och är helnöjd. Det går inte att jämföra ljudet man får med endast Pro Speakers med det som pumpas ut när de har iSuben till hjälp. Enda problemet jag har haft är när jag kopplar in hörlurar. Då fortsätter iSuben att låta även när högtalarna stängs av. Om du går in i System Prefs för att manuellt stänga av iSuben genom att dra ner volymen på den så dras även basen i hörlurarna ned. Ehh... gjorde jag mig förstådd nu?

  • Oregistrerad
  • 2002-10-22 15:29
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Mattias Bengtsson -:
Finns en iSub på www.dd.se ("fyndhyllan") för dryga 500,-

Tackar och bockar. DD vill ha 580kr. Någon som vet nått ännu bättre?

  • Oregistrerad
  • 2002-10-22 15:35

Oj, nu såg jag att DD´s "fyndpris" var utan moms. 580+moms=725 Det innebär att dom slår AppleStore med 4kr

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-10-22 16:16

Jag har både sticks och sub.. GRYMT bra..klart värt pengarna!

Jag är supernöjd med min iSub, den ihop med min iMac är det enda som kan producera ljud hemma hos mig för tillfället

1
Bevaka tråden