Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stora gråa fläckar på MacBook Pro's monitor.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en 1,5 år gammal MacBook Pro som utvecklade fula gråa mörka fläckar på monitorn efter ganska kort tid i bruk. Använde datorn i Indien när de uppstod. Jag lyckades få monitorn utbytt av Apple men det var ett jäkla gnällande från deras sida. Vad som räddade mig var att en polare hade samma problem och fick sin monitor utbytt.

Tog med mig datorn med ny monitor på en resa i SydostAsien (jag är fotograf) och inom 2 veckor började mörkgråa fläckar och prickar växa fram på monitorn. Fläckar som gör det omöjligt att plocka bort damm i bilderna. Fick även en ljus cirkel mitt på skärmen runt äpplet och ett ljust streck på vänster halva. Nu har den även blivit väldigt oskarp.

Hur många Mac användare har haft eller har samma problem. Kontakta mig och berätta för jag skall ge mig på Apple service nu igen och försöka få en ny monitor för andra gången. Det måste vara något fel på datorn.

Ursprungligen av Anders Blomqvist:

Det måste vara något fel på datorn.

Njae det kan också bero på vilket klimat den har använts i. Men det kan ju löna sig att klaga fast kanske bäst att hålla tyst om var den har använts...

Var på MacForum i Göteborg idag och frågade bl a hur mycket värme en Mac klarar (eftersom jag funderar på att köpa en Air och använda på sommaren) och expediten sa upp till 35 grader. Har du inte utsatt din dator för alltför mycket hetta ?

Anders: Ser att du lagt in samma fråga två ggr. Tror inte du får snabbare/mer svar för det...:)
http://www.99.se/ibook-macbook-macbook-air/239744-gr-fl-ckar-p-macbook-pro-monitor.html

1
Bevaka tråden