Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mus varning!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På förekommen anledning vill jag passa på att varna för apple pro musen. Vi har omkring ett dussin sådana, och nu börjar fler och fler släppa i kontakten mellan "huset" och kabeln. Tusentals, kanske miljoner vridningar med mössen skapar ett kabelbrott som leder till intermittenta glapp i mössen, vilket gör att pekaren "fastnar" på skärmen, användaren tror att datorn har hägt sig och startar om, varpå musen oftast funkar igen. Jag har en mus på jobbet med vilken jag till och med kan repetera felet.

Det tog rätt lång tid innan jag kom på vad som var felet, men om man VET det så kan man göra något åt det. Bara ett tips alltså.

MVH Mattias

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-21 13:26

Detta skrev jag ett inlägg om för några månader sen. Hade nämling samma problem. Jag fick helt enkelt byta mus. Intressant att flera har samma problem. Jag hade Apple Care Protection Plan så jag behövde inte betala som tur va.

Hur löste du det?

[ 21 Oktober 2002, 13:28: Meddelandet ändrat av: carbon ]

Nya möss.

/M

  • Oregistrerad
  • 2002-10-23 14:42

Det är ju en kombination av tunn kable och att användarna sitter och kör in med musens kabelfäste in i tangentbordet/dator allt som oftast... Så är det med alla märken av möss...

1
Bevaka tråden