Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DI-604

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ciao alla!

Har skaffat en Router DI-604 och har Bostream som internetleverantör (Fast-IP), har gjort ett LAN nät där jag har en mac och en PC hopkopplade, dessa får dynamisk IP från Routern, typ 192.168.0.15 o.s.v. Hur gör jag för att komma åt en dator utifrån? om jag delar ut den på nätet hur kan jag få tag på den utofrån. (MacOSx 10.2.2) mvh johan

Där du konfigurerar din router(webgränssnitt?) kan man välja någon som kallas för "port forwarding". Det innebär att du väljer att tex port 80 skall gå till 192.168.0.15 el dyl. Detta innebär dock att din dators IPnummer inte bör ändras, så istället för att köra DHCP så bör du tilldela den ett statiskt. Det är bara att ta samma som du för dynamiskt.

Webbaserad inställning är det på den men nått som heter port forwarding det har jag inte men det finns mycket annat och jag är säker på att det går med rätt inställning, det finns nått som heter SNMP och DDNS m.m, men om jag tilldelar en dator en fast IP så måste jag väl ändå döpa den till en adress som börjar på 192?

  • Medlem
  • 2002-12-03 17:36

Använd Virtual Server där kan du ställa in att en tjänst typ www, ftp eller liknande skall kunna kommas åt från Internet. Den finns under fliken Advanced.

Ni som har skaffat en DI-604, går det att öppna portar i UDF-området, t ex 3283 för Remote Desktop? Det går inte med äldre modeller...

1
Bevaka tråden